Det är inte sant...

God kväll.. Ett besked kom till mig o mina arbetskompisar idag att vår vän/kollega har avlidit, endast 50 år.. Jag kan inte med ord beskriva den känslan som vart inne i rummet när chefen kom med beskedet.. en del grät tyst, en del nästan skrek, en del bara satt o stirrade ut i luften, där av jag... jag vart så chockad så paralyserad.. visste inte vart jag skulle titta eller hur jag skulle sitta.. Mina första tankar for till hennes son.. Stackars stackars människa..  det va dom två.. Jag kan inte fatta att hon är borta, att hon aldrig mer ska komma till jobbet med händerna i rockfickorna o le mot en.. hon log alltid mot en när man kom.. jag kommer aldrig glömma henne eller hennes röst. Hon är o kommer alltid att vara saknad.. hon va unik..

Alla ställer sig frågan.. varför? Och när man jobbar som vi gör så kan man även tänka, varför hon o inte en som bara ligger där o kan inget annat.. hon hade ett liv, vänner, barn.. hon va ung.. det är så fruktansvärt orättvist att jag bara vill kräkas.. tänker o tänker på hennes son.. kan inte sluta tänka på honom!! Kan inte heller sluta tänka på henne.. det kommer säkerligen ta veckor o månader innan jag o alla andra kan fatta att hon inte finns längre.. :(

Jag vill även säga att vi ska ta hand om varandra, älska varandra, inte bry sig om små bagateller som händer utan se framåt.. ta dagen som den kommer o fånga den.. det gäller alla o speciellt mig.. jag som kan ägga upp migför små pytte saker.. alla kan vi stanna upp o tänka efter.. är det verkligen värt detta? Är det nåt o bli arg för?


Stanna upp, tänk.. för en vacker dag så ska vi gå över till den andra sidan.. o ingen vet när.. Kram till alla därute, vänner som mindre vänner!!!!!!!!




image6
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Neeeej :'( Vem är de som har gått bort? Usch så hemskt .. Kram :(

2007-08-22 @ 07:16:17
URL: http://Caroliine021.blogg.se
Postat av: Camilla, med Bella och Linus

Nä vad hemskt. Jag antar att det var hon vi satt och pratade om i måndags när jag var över. Det måste gått väldigt snabbt? Usch. Jag lider så med hennes son. Hoppas att han har stöd och hjälp nu. Man får verkligen en tankeställare. Du har så rätt. Stor kram på dig. LOVE!

2007-08-22 @ 09:11:19
URL: http://milla81.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0