Lina har öroninflammation

Ja Hej!! Lina vaknade inatt vid tolv o va allmänt tjurig.. sa först att hon hade ont i magen, men fick en banan då jag misstänkte hunger, mycket riktigt, hon vart lugnare o la sig ner mellan oss för att försöka sova.. när hon började gråta o säga aj aj.. höll sig för örat o sa "Fiii va ont jag har i örat.." Jaha.. here we go again med en dos öroninflammtion... Hon somnade om efter jag efter mycket tjat fått i henne en supp alvedon.. flytande går absolut inte, det kräks hon av! Hon va vaken mellan 00-04 typ.. så jag vabbade idag.

Kl 13.45 fick vi tid hos doktorn.. men kom inte in förrän 14.10.. segt! Men men.. hon konstaterade öroninflammation i ena örat.. Fick kåvepenin utskrivet 2 ggr om dagen i 5 dagar. Jag fattar inte hur man kan uppfinna nåt så vidrigt som kåvepenin.. först blandade vi det i nån välling vi köpte.. hon vägrade o hulkade om hon fick lite på tungan.. sen gav jag henne det rent o då va det inte långt ifrån att hon gjorde en kastspya över mig... Martin som är stammis på hälsosjukvårds upplysningen ringde dom o ville ha ny medicin utskriven, men då sa hon att vi skulle blanda det i sylt..

Åh banne mig, det gjorde susen o hon tog all medicin.. o det smakade verkligen inte mycket!! *victory*

Men vi gick ändå till dagis idag o fikade o Lina va lite tomte.. ja för så är det.. hon vägrade vara lucia o det är bara att göra som donnan säger.. :D Det va trevligt på dagis o gott med fika som vi brukar säga.. julstämmningen infann sig en hel del.. bra med lite snö oxå!! Lovley!!

På vägen hem gjorde Lina lite snöänglar o kastade snöbollar. Härligt med snö, hoppas den är här för att stanna!

Nu ska jag bada, är mätt efter tacosen o behöver bada, behöver även sova, är ganska trött efter denna dag..
Imorgon blir det jobb till 16, Martin ska på julbord med sitt nya jobb! Han har ju fått en firmabil, så nästa vecka får jag ha bilen hemma i veckorna, så underbart skönt! Inte att man skjutsar honom till Uppsala direkt! ;)

Jag o Lina blir hemma o myser o kikar på idolfinalen..

Nä bada va det..


Kommentarer
Postat av: Carro

Usch med sjuka barn!! De är verkligen inte kul... Hoppas hon kryar på sig snart! kram.

2008-12-11 @ 19:42:10
URL: http://baracaroline.bloggspace.se
Postat av: Frida

blanda med sylt säger du, det ska jag verkligen lägga på minnet för här bor en till som vägrar kåvepenin.

2008-12-12 @ 10:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0