Long time..

Tjolahopp! Längesen nu.. har inte haft ro´n/lusten eller orken att uppdatera här.. men sätter mig ner nu för att göra ett försök.. Noel röjer med allt möjligt här hemma.. högt & lågt.. så han är nöjd & glad, för tillfället.. han matvägrar litegrann min son.. han vaknade vid 6 & fick välling, somnar om till 7.30.. vid 8 så skulle vi äta frukost tyckte jag-inte han.. Smörgåsen flög, mjölken flög.. jaja.. han fick gå från bordet & han vart nöjd med det..

Vi åkte & handlade efter vi lämnat min stora underbara tjej på dagis, han var superduktig & jag kunde ha honom i kundvagnen hela tiden! :) Han fick hålla i inköpslistan.. ;)

Väl hemma & vi packat upp allt, så var det typ dags för lunch.. ja för min del tydligen bara.. han åt fyra-fem skedar & några majskrokar.. :( Blir så frustrerad..  han som aaaldrig vart så här förrut & bara älskat mat i alla dess former & smörgåsar, dom flyger som freesbes över hela köket.. Jaja.. tänder är på G, kanske är det?

I helgen iaf.. i lördags var vi hos svärföräldrarna en sväng & sen åkte vi in till Uppsala, skulle handla saker till bilen, men mekonomen var stängd.. vi drog till JAVA & käkade kina buffe, rackarns va gott det var där.. :)

Väl hemma så var barnen trötta.. Noel somnade ganska fort & vaknade fortare av att han hostade, jag skulle ge han nappen & då sätter han sig upp & kräks som bara den, i mina händer & i snuttefilten.. Min plutt! :( Han får duscha & får en ny pyamas, efter det kräks han 2 gånger till.. sen inget mer, han sov hela natten (när han väl somnade om) & käkade välling vid 8.. Ingen feber ingenting.. vi tror att han åt för mycket fet mat på lördagen.. men det är ju ingen som får veta.. spydde gjorde han..

Så Malous kalas, vart det inget med på söndagen.. såå tråkigt! Hade sett framemot det! Skulle även hem till Camilla & co, men där vart det inget heller.. vi var hemma & segade hela dagen.. förutom joggingturen på fm, både lördag & söndag faktiskt! :D

I måndags åkte vi till mitt jobb, skrev lite papper & hälsade på mina kollegor. :) Fikade & snackade lite.. sen vidare till ikea för lunchdejt med Vickan & sen maxi.. Åkte sen ut till min fina kusin Jims grav.. 2 år sen han gick bort i måndags.. tände ljus & berättade för honom att han är så fin & att jag tänker på honom dagligen.. gick därifrån med tunga steg, & en stor sten i bröstet.. jag blir så förbannad när jag tänker på att han bara vart 17 år gammal.. :(

Igår åkte jag & Noel efter dagislämningen till Kicki.. hon tog med oss på sin lilla runda på 1 mil & sen gick vi hem till henne & käkade lunch & skvallrade, var såå trevligt att ses!! <3 På kvällen åkte hela familjen in till enköping, åt på pizzeria picasso.. sallad för min del, tråkigt! Vi tvättade bilen & den vart ju såå snygg! :)

Idag är det 35 dagar kvar tills vi får nycklarna till vårt radhus!!! Såå lycklig & vi har nog aldrig läängtat så mycket efter nåt nån gång!! Ska bli underbart!!!!!!!!!

Nu ska jag ta & packa lite innan reprisen på biggest loser börjar.. idag är det min vilodag & imorgon är det jogging!

4 kilo kvar till minus 40 kg.. så nu är det hårdkörning igen... hejja mig!!! :)

Kommentarer
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Håller med dig om att man inte har ro till att uppdatera så mycket.



Jobbigt att han matvägrar, men det går över...hoppas bara det är något tillfälligt. Har haft samma problem här hemma, men jag har tänkt att han äter när han är hungrig.



Vilken lycka att ni snart ska flytta igen, men det låter mer som att ni kommer trivas där och både Lina och Noel får kompisar där. Men nu har ni provat bo på landet och kom fram till att det inte är något för er.



Kram

2010-10-27 @ 12:52:56
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Duktig du är som snart har gått ner så mycket =) Kämpa på nu....hoppas du har nått dit innan ni flyttar. Kram

2010-10-27 @ 12:53:45
URL: http://trollflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0