Skärtorsdagen!

Goddagens! Torsdag idag & påskhelg! Vart tar tiden vägen? Det var väl nyss jul? Vi flyttade väl nyss in här- i vårt underbara hem? Vi har bott här snart i 5 månader, vilket känns så bra, vi trivs som aldrig förr & grannarna är toppen, ja utom en som jag skulle kunna strypa, men stolpskott finns det överall.. ;) Lina älskar sitt nya hem, älskar att det vimlar av ungar i hennes ålder & hon går ut runt 9.30 & är ute hela dagarna.. man får dra med henne till stan om man måste åka, om inte grannarna är barnvakt.. man är som en stor familj & vi stormtrivs allihopa!! :D Vi har hittat en familj som vi hänger med mest.. Lina leker med deras barn som är 5 & 7 år.. Men fler kommer det bli, som man kommer umgås med.. märker nu att folk börjar lixom "ploppa upp" när det blir vår.. finns så många & alla är ybertrevliga! :D 

Ja ni förstår nog.. vi stormtrivs här, i vårt lilla radhus, med en lagom liten plätt att sköta om & lagom med yta att bo på.. Helt perfekt bor vi nu, lagom avstånd till allt &lite lagom på landet! :)



Lina softar på en bänk i lekparken. :)



Noel gungar på gunghästen! :)



Mina kottar åker kana! <3

Idag då.. har inte riktigt planerat hur denna dag ska vara.. vi måste handla.. får se när Martin slutar, om vi ska åka tillsammans & handla eller om jag tar med mig kidsen & drar själv..

Imorgon ska jag klippa mig kl 11.. ska lägga in före & efter bilder.. det kommer ske en stor förändring! :D Sen ska vi hem till mamma på påsklunch. Smarr! :)

Igår hade vi en heldag med Carro & Amanda. Vi började med badhuset, löga.. tjejerna lekte superfint & vi hade det supermysigt.. Noel ville vara på lilla lekplätten, så han & jag efter tultade omkring där & jag & Carro snackade en massa skit! Massa mysigt! :) Efter dusch & bastu så åkte vi ner på stan.. köpte lite saker till barnens påskägg & fikade i Igor, hittade ett nytt favvo fik/matställe, så najs! :) Vi avslutade heldagen i lekparken!

Tackar allra ödmjukast för en helmysig dag, hade 2 supertrötta barn här hemma igår kväll. ;) Vi åt middag snabbt när Martin kom hem, sen hängde vi ute till kl var 19.30.. helt fantastiskt! Välkommen älskade vår!! :D



Mina badbusar! <3



Lina & Amanda. :) Kompisar jämt! (nästan*blink*)



Noel på G till lekparken i sin egen fart. ;P

Fick en sak på mailen idag.. läste & förundrade, för det är vekligen så det är..

Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en period eller för resten av livet.
När du förstår orsaken, kommer du också att förstå hur du skall förhålla dig till denna person.
 
När någon kommer in i ditt liv, är det oftast för att fylla ett behov du har uttryckt. De har kommit för att hjälpa dig genom en svårighet, för att ge dig vägledning och stöd. För att hjälpa dig fysiskt, känslomässigt och spirituellt.
 
Det kan verka som om de är sända från himlen, och det är de!
 
De är för det du behöver dem. Så plötsligt, utan att du gör något fel eller på en till synes opassande tidpunkt, kommer denna person att säga eller göra något som gör att ert förhållande tar
slut. Ibland dör de, andra gånger lämnar de dig.
 
Ibland provocerar de dig och tvingar dig att fatta ett beslut.
Det som är viktigt att förstå, är att ditt behov är mättad, ditt öde är fullbordat, deras arbete är utfört. Den bön du skickade till universum har blivit bönhörd, och det är nu dags att gå vidare..
 
Några människor kommer in i ditt liv för en PERIOD, för att det är din tur att dela
med dig, att växa eller att lära. De ger dig en upplevelse, lugn eller bara får dig att le!
Kanske lär de dig eller visar dig något du aldrig gjort förut. Vanligen ger de dig en ofantlig mängd av glädje. Tro på det* Det är äkta! Men bara för en period.
 
Livslånga förhållanden lär dig livslånga läxor, sådant du måste bygga upp för att få en solid känslomässig grund. Ditt jobb är att acceptera läxan, älska denna människa och använda det du har lärt i andra relationer och områden av ditt liv.
 
Så bra skrivet & jag vart alldeles varm! :) Stämmer så himla bra tycker jag, vad tycker ni??

Annars.. jag mår ganska bra.. har det lite jobbigt med att vänja mig av med min hysteri när det gäller bantning.. jag har dom senaste veckorna fallit in i en godisfälla & jag har fallit djup ner, skull vilja komma upp,men hur gör man? Jag beställde iförrgår kl 6 på morgonen, ZUMBA.. så nu ska här zumbas.. Efter påsk ska jag göra mig en tjänst & rycka upp mig igen.. Sätta små mål? 2-3 kg i taget? Jag tror det! :)

Nu ska jag lösa lite korsord, Noel sover & Lina, ja hon är ute.. ;)

Hörs snart! Tjingeling! Oh ni, lämna gärna en kommentar, det skadar inte.. ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt att ni ÄNTLIGEN hittat erat drömhus. Nu är det väl snart ett helt år sen ni flyttade från Bjuris? Åh vad jag saknar er i lekparken!!

Jag vill också för bövelen ha mitt hus o min gräsmatta. Usch vad jag hatar att bo i lägenhet nu på våren/sommaren.. Nu gled jag in på ett sidospår känner jag..



Men vad har Lina gjort på kinden undrar jag?? :)



Tack för kommentaren i bloggen. Jag tar inte åt mig av folk som kommenterar o säger att man blivit tjock. Det enda jag funderar över är när går liksom gränsen för att folk får kläcka ur sig vad som till en.. ?? Direkt man blir gravid eller när man börjar få mage? Minns när Miia sa åt mig att jag tom såg gravid ut i ansiktet när jag väntade Linus. Då blir man inte så jädrans glad. Säg då hellre "vilken stor mage du har fått" eller håll käften :D Dessutom är det helt plötsligt okej för folk man knappt känner att fråga hur mycket man gått upp i vikt :)



Hoppas ni får en underbar påsk. Här ska det jobbas.. Usch o fy. Men men..



KRAAAM!!

2011-04-21 @ 16:25:28
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack själva <3 hade en toppen dag och både jag och lillan somnade ovaggade ;) ses på tis eller ons för en lunch på nancys :D puss

2011-04-21 @ 16:35:33
URL: http://carroooo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0