Barnvakt..

Hejsan hej! Sitter här nu & inväntar veckans höjdpunkt: Arga snickaren :) Martin ska på styrelsemöte kl 20 så jag får nöja mig med att se på det i min ensamhet! Men det ska väl gå bra även det, fast det är så mysigt att titta tillsammans & kommentera saker & ting med varann!

Tänk, jag tänkte på det här om dagen. Jag & Martin har vart tillsammans i snart 7 ½ år.. vi har gått igenom så där jätte mycket tillsammans, både på gott & ont givetvis.. Men vi är tillsammans & nu även gifta..ett liv utan honom skulle för mig betyda grått & trist & han är ju verkligen min livskamrat & absolut min bästa vän! Jag skulle aldrig kunna leva utan den människan & jag är så glad att han vill vara min & att jag får vara en del av honom & han en del av mig!! Jag älskar honom så otroligt mycket!!

Det jag skulle komma till är att man blir så beroende av varann.. han är ju min drog! Jag älskar att titta på TV med honom & när han inte är hemma som ikväll så känns det lite konstigt, sen när han går på krogen eller konsert så känner jag mig alldeles ensam & övergiven.. ;D Knäppt kanske, men det är väl så när man är varandras bättre hälft.. :D

Ska berätta en sak: Vi borstar aldrig tänderna utan varann på kvällen & vi går alltid, alltid & lägger oss samtidigt !! Skulle aldrig kunna ha det på nåt annat sätt... Min fina älskling!! <3



image description

Nu till en annan sak.. vi är bjudna på fest hos familjen Thörn den 17:e december.. men vi kan inte gå.. som vanligt känns det som att vi måste tacka nej till nåt för att vi inte har barnvakt.. Nu ska jag genast inflika att vi inte har nåt emot att vara med barnen, men barnvakt skulle ju inte skada nån gång? Nu måste vi ju tacka nej även denna gång.. blir så tråkigt.. 

Jag ska inte skriva nåt mer om det så här.. men det känns trist! Ibland blir jag så avis på dom som inte har nåt problem att skaffa barnvakt eller som inte behöver be ens.. men men.. vi älskar ju såklart att vara med våra barn & vi har ju skaffat dom för att få vara med dom, men vore kul med intresse från nån annan att träffa dom ibland?! 

Jaja.. hoppas vi får gå på fest en annan gång.. 

Nu ska jag slå på femman då.. Ha en bra kväll alla! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ville bara tala om att du är inte ensam om att aldrig ha barnvakt. Jag har två barn på 4 och 2 och vi har ALDRIG varit utan dom en enda natt för att ingen vill ställa upp och vara barnvakt. Och då har vi släkt i samma stad, men det finns inget som helst intresse av att umgås med sina barnbarn...

Så du är inte ensam... Självklart är jag, precis som du, glad över mina barn och jag vill vara med dom så mycket som möjligt. Men det är som du säger, någon gång skulle man kanske må bra av att få en barnfri kväll och natt med sin make för att underhålla den relationen också.

Vi får väl helt enkelt skatta oss lyckliga över att ha 2 varsina underbara barn! Det är inte alla förunnat heller :)

2011-12-08 @ 09:21:41
Postat av: Josefin

Jag förstår dig så väl, känner lite samma här.. har ju min mamma i Västerås så man kan ju inte direkt be henne.. och här i Malmö finns det inget överflöd av folk som direkt hjälper till, trots att läkt finns här med. Det är skittrist ibland.. jag förstår precis hur du känner och menar. Man är ju fortfarande en människa och inte bara mamma & pappa..

2011-12-08 @ 14:04:58
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Vet hur tungt det är, i bästa fall kan vi få barnvakt 2 ggr/år och då bor vi 40 m från svärföräldrarna :-/

2011-12-09 @ 19:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0