Vår julafton!

Hejsan alla! Vår julafton var himla mysig. Pappa, Lena, Marcus & Rickard var här. Lina var helt uppåt väggarna.. inte lätt att vara så spänd & 6 år.. min fina sessa.. just nu är hon hos mormor.. ska åka & hämta henne vid lunch, fira lite jul hos mormor & äta lunch där & sen ikväll kommer Martins bröder med familjer & äter middag med oss.. det ska bli otroligt roligt!!!

Dan före doppare dan så griljerade vi skinkan som vi kokat kvällen innan, gjorde klart all julmat & klädde julgranen, åt, som varje år nykokt risgrynsgröt & skinkmacka! :D Hade supermysigt & barnen var sååå lyckliga! :D



Julafton då: Den började här hemma kl 4.50, då Lina slog upp sina blå & ville såklart kika i julstrumpan om hon fått nån julklapp.. vi fick henne & lugna sig, men inte somna om till kl 7 när Noel vaknade. ;P


Vi åt frukost, tomtegröt & skinkmacka såklart! Barnen julbadade & grejjade, till lunch & dopp i grytan kom pappa & co. Vi åt dopp i grytan & sen var det lite vila & väntan på kalle anka.. vi kikade på det & fikade julgodis, glögg & grejs.. mycket trevligt!

Efter Kalle kom Tomten.. Noel höll på att skita på sig.. hjärtat höll på att galopera ur bröstet på honom.. haha.. min plutt! Lina var reserverad & höll låg profil. ;) Hon lovade tomten att alltid vara snäll mot alla & aldrig svära.. ;) Men när tomten gått & barnen som vanligt drunknat i julklappar ( nästa år blir det 2-3 stora klappar, som är nödvändiga) fast dom fick massa vad dom behövde & verkligen ville ha.. så sa iaf Lina, att tomten som var här var inte riktig, hade mask på sig.. den riktiga hade kanske inte all tid i världen? ;D

Vid 18 åt vi julmat så magarna stod åt alla håll.. tog därefter en promenad som vi alltid gör efter middagen. Skönt! Noel somnade som ett ljus, så han var det bara att bära upp & lägga. ;) Lina var vaken till kl 22, hur orkade hon? Vi slappade framför TV:n på kvällen & la oss vid 23.30.. jag somnade dock inte förrän vid 3-4..


Igår var vi hos Conny m familj & fikade & bytte julklappar. :D Mysigt! :D

Tackar alla för en mysig julafton!! Jag lägger upp bilder sen.. funkar inte nu tydligen..

Nu ska jag göra frukost & väcka min man.. sen blir det en sväng med snabeldraken så man slipper skämmas när besöket kommer ikväll. ;D

Som jag saknar min lilla Lina när hon inte är hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0