Magsjuka?

Halloj! Fredag! Skönt för vissa, men jag ska jobba i tre dagar nu, så för mig är dte inte skönt med helg.. för mig är det skönt att jobba lite! :D Men fredag idag & fredagar är ju alltid mysiga, tycker jag! :D

Lina sov hos mamma natten till igår.. Igår morse sa hon att hon hade ont i magen.. men inget man tar på allvar, då Linas grej är att säga att hon har ont i just magen.. dom åkte buss till mammas jobb & käkade lunch, Lina åt upp all mat & var som vanligt.. när dom kommer hem & har vart hemma ett tag så sa hon igen att hon hade ont i magen, hon kräktes lite. Martin var då påväg & hämta hem henne, då bara han kunde göra det, för vår bil är på lagning & han hade ju firmabilen.

När Fina Lina kommer hem så är hon som vanligt, leker med katterna & med Noel, vill inte äta nåt just, äter ung. 4 skedar med veg. lasange.. dricker blåbärssoppa & vatten.. Vi bäddar hennes "sjuksäng" som hon har när hon är sjuk.. ja hon ligger i vardagsrummet på en tältsäng & en av oss sover på soffan med henne. :) Hennes trygghet! :D Hon ligger där & "är så sjuk" som hon sa.. ingen feber!

Hon kräks lite lite till, blåbärssoppan typ.. somnar, vaknar & kräks en matsked till med blåbärssoppa.. sen inget mer i natt.. Nu på morgonen har hon druckit 4 glas med vatten, blåbärssoppa & ätit lite mannagrynsgröt. O ätit en piggelin.. inga kräkor!

SÅ, vi håller tummarna att ingen annan i familjen blir sjuka.. antar att det är nån variant av magsjuka hon har.. tänker inte spekulera i det.. det visar sig helt enkelt om vi andra blir sjuka.. bävar mest för om Noel blir det, han är ju så liten & då vet jag att man får torka spyor.. Jaja.. återstår & se! Håll tummarna alla!!

Saknar min man idag! Det har vart så himla mycket denna veckan så vi har knappt hunnit umgås nåt.. hoppas nästa vecka blir lugnare! Denna helg blir det inte så mycket umgås iaf.. kanske på lördagkväll om jag inte somnar, jobbar, 6.45-16.30.. men det är som det är.. :D Söndag har jag delad tur, ska dra med Kicki & simma på timmarna, ska bli najs! :D

Nä ska återgå här hemma.. pyssla om Lina lite!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0