Akademiska barnsjukhuset

Hej hej! Hemma idag med en liten Noel som hostar, snorar & har feber. Jag lider verkligen med honom såå mycket & jag märker att smärtan i halsen gör sig väl påmind när han hostar sin hemska krupp hosta.

Vi ringde 1177 igår & hon lyssnade på honom & tyckte vi skulle åka in, så det var bara att dra iväg hela familjen. Lina ville såklart följa med, vi försökte att vi skulle köra henne till farmor, men det gick hon inte med på. Hon var superduktig på akuten & höll Noel i handen, pratade lugnade med honom & jag/vi var så stolta över henne! :)

Vi satt & väntade lite innan det vart vår tur på patientanmälan. Noel hostade & kräktes & grät.. Usch så maktlös man känner sig. Sen alla som satt i väntrummet kunde ju inte glo mer.. Fy fan vuxna människor! Vi fick komma in & när vi anmält honom hick allt undan & jag kan inte annat än höja barnakuten i Uppsala till skyarna. Vi har vart där ett gäng gånger med Noel & har alltid blivit så väl bemötta & fått den bästa vården!

Dom började med att ge Noel 10ml alvedon & det gick inte många minuter innan han började röja inne i vårt rum.. Tur var att det fanns en hel garderob med böcker, leksaker, pussel, spel & tidningar. Efter undersökning så fick han inhalera & fick kortison i tablettform. Han var underbart duktig, gapade, räckte ut tungan, drog upp tröjan så dr fick lyssna, hon fick kika i öronen utan protester, svarade på frågor & jag vart alldeles tårögd! <3 satt helt still & inhalerade & tog alvedon & kortison utan problem. Fina unge!!

Kom hem vid 23. Noel har sovit sittandes med Martin i soffan. Nu kikar han på bärjaren! :)

En lugn dag. Ska gå ut lite senare tror jag. Är sugen på att göra en förändring här hemma, få se vad jag hittar på. :)

Skriver kanske mer sen!

Här är slappo Noel på sjukhuset igår, lägger lite pussel i väntan på inhalation. :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det värsta jag vet är folk som glor på andras olycka. Usch. Fanns väl en anledning till att ni åkte in. Skönt dock att allt gick bra. Hoppas han blir pigg snabbt nu.

2012-04-23 @ 21:43:54
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0