Fisksoppa

För er som älskar fisk så som jag, så ska ni här få ett sånt gott recept på fisksoppa.. jag kan säga att jag vart kär i sopp-fan. ;) Godast var den idag när jag åt den i matlådan, då den dragit åt sig allt.. *smarr*

Receptet kommer från www.arla.se

Ingredienser 4 portioner

400 g fiskfilé
250 g räkor med skal
1 purjolök, ca 100 g
1 morot
1 klick smör
8 dl vatten
1 grönsaksbuljong
2 dl lätt cremefraiche franska örter
Salt & peppar


Skär fisken i bitar. Skala räkorna. Skölj &strimmla purjolöken. Skala & strimla moroten.Fräs grönsakerna i smör i en kastrull. Strö över mjölet. Tillsätt vatten & buljong, låt koka upp. Rör ner cremefraiche, lägg i fisken. Koka på svag värme i 3-5 minuter. Rör ner räkorna, smaka av med salt & peppar.

Rekomenderar arlas app.. är besatt av den & letar recept dagligen där! :) Så vem vet.. kanske kommer mer recept snart. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0