Huvudvärk..

Hejsan hej! Sjukan fortsätter.. imorse när jag vaknade så tänkte jag: Åh jag mår ju bättre.. stiger upp & vandrar ner för trappen, när den där grymma huvudvärken som jag somnade med igår, kom tillbaka.. det spränger verkligen!! Säkert bihålorna.. så jag snyter mig & pumpar nässpray.. blir det inte bättre får jag väl kanske uppsöka doktorn...

Barnen är iaf lämnade.. gick bra, trots kylan som bet mig.. ;) Det var tugnt att andas innan & ute i denna kyla.. men hej.. jag lever ju, jag har armar & ben! Inte klaga mera nu Carola.. det är en förkylning som har landat i din kropp & den har tydligen bestämt sig för att jävlas med dig ett tag.. ;)

Jag kan bara inte låta bli att tycka synd om mig själv...

Nu till nåt helt annat.. kikade på Sofias änglar igår.. herregud vad jag grät.. vilken varm & kärleksfull familj.. Vilken tragedi.. dom hade förlorat sin 25 åriga dotter.. föräldrarna drev en dagis verksamhet hemma & hade tagit över dotterns hund & Johnnie, Mattias & Sofia hjälpte dom med en grymt fin hundgård, lekrum till dagbarnen, ett kontor & en garderob... Kan bara skicka mina tankar till den där varma fina familjen!! Det dom gått/går igenom är fruktansvärt.. Börjar gråta bara jag tänker på det.. <3

Jag har alltid tyckt om "roomservice" killarna Johnnie & Mattias.. vem gör inte det lixom? Två fina snickare med den finaste personligheten & en charm som skulle få vem som helst att smälta! :)



Riktigt bra killar! Me like! :P

Igår köpte Martin hem min bästa bästa glass.. Nogger & lakritspuck i såna halv literpack! :P När man är sjuk & har en hals som gör ont får man äta glass! :)

Han hyrde även en film igår om en tjej (Kate Hudson) fick cancer & hennes tid som var kvar på jorden.. en ångestfylld film, men samtidigt en fin story.. kunde inte annat än krama min älskling efter filmen & berätta hur mycket jag älskar honom & att jag alltid vill vara med honom.. Ville väcka barnen oxå, men hejdade mig där. ;) 

Fick två påminnelser igår att man ska leva sitt liv här & nu.. visa dom man tycker om att man tycker om dom & ta hand om varann! Man vet aldrig vad som händer! Inte för att man ska gå omkring & tänka att det ska hända nåt, men man kan ju försöka påminna sig själv att visa det lilla extra ibland. I förrgår skickade jag ett kort till min moster, ett sånt kort med några kärleksfulla rader på & kort på mina barn.. Kände för det bara.. så man lär ju göra såna saker oftare.. eller hur?

Brukar skicka sånt till våra fina favoriter på Gotland & har fått några av dom oxå. Har jag sagt att dom kommer när jag fyller år... LYCKA!! :)

Var på loppis för ett tag sen, vi hittade en kaffeburk som vi har. Anki har alltid älskat den & sagt det många gånger, så vi köpte den till henne & åkte hem till henne med den & ett kort. :) Tycker jag var en bra grej. :)

Allt detta påminner mig massa om en sorglig sak som hände mig den 29 december förra året.. en vän till mig ville "göra slut" & inte umgås med mig längre, vi hade inget gemensamt längre & hon kände sig inte bekväm i mitt sällskap längre.. Fine! Jag köper inte nåt av det.. Jag köper verkligen inte att jag får ett sms för det första.. efter så himla många år som vänner, efter allt allt jag berättat, trodde verkligen att det var hon & jag för resten av våra liv.. vet inte vad som hände, vet inte vad det var som utlöste detta? Jag har grubblat, undrat, funderat, stångat pannan i väggen, miljoner tårar har runnit ner för mina kinder.. saknaden är grym.. jag hatar inte henne.. just nu så gör jag inget.. Det är ganska tomt.. Tänker på henne när jag hör en låt av Melissa Horn:

jag saknar dig mindre och mindre
det kommer annat mellan och det är bra
jag saknar dig mindre och mindre
jag har glömt dig en vacker dag...

Dit jag ville komma med detta är att jag går vidare. Mitt liv går vidare, med min familj & med mina vänner.. men detta har såklart satt djupa spår & ärr.. jag kommer ha svårt att lita på människor, jag kommer känna mig osäker & jag kommer i vissa fall vara misstänksam!

Jag har bjudit dom som jag håller kära på min fest, alla ligger varmt om mitt hjärta & det ska bli otroligt roligt att ses & jag hoppas såklart att många kommer. :)

Nog om detta.. det vart en känslosam uppdate idag.. känns bra att skriva av sig ibland faktiskt! :)



Kommentarer
Postat av: Josefin

Sofias änglar missade jag, däremot såg jag det förra veckan och grät som ett litet barn - fy FAN, jag var helt förstörd! Absolut bör man uppskatta vad och vem man har lite mer, tyvärr glöms det bort ibland.. då är det bra med små påminnelser :)



Hemskt tråkigt med vänskapen, ännu tråkigare att du inte fick en bättre förklaring än så. Man tycker ju även att man, när man är såpass nära, försöker tala ut om det först.. innan man bryter helt. Lite fegt och väldigt elakt.. men jag förstår din känsla, jag hade blivit knäckt jag med.



Du är en fin människa Carola med ett gott hjärta!

2012-02-01 @ 12:25:48
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Jag blev också berörd av Sofias änglar. Hur sjutton orkar man gå vidare när man överlever sina barn? Får ångest av bara tanken. :(



Ang hela karusellen med den sk vännen vet du var jag står. Kan bara tänka mig att hon mår mkt dåligt.



SJÄLVKLART får man äta glass. Lät hur gott som helst.



Kram på dig min fina.

2012-02-01 @ 21:39:50
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0