Torsdag, den magiska..

Hejsan.. ja här hemma är det trumvirvel nu varje torsdag då nån av oss har insjuknat eller vart sjuka varje torsdag sen års skiftet.. ja det är sant! Men nu är vi tamtamtamtaaaam inte sjuka! Så ikväll kan heela familjen åka till Linas ridskola! Jippie!!! :D Lina är så otroligt glad för det! :) Vi med & JAG med, har inte sett henne rida..

Jag har idag, tagit en timmes promenad i kylan, så kallt om ansiktet, vid dom öppna gärderna & så.. men så fruktansvärt vackert det är att gå "drällsta rundan". Otroligt.. man blir alldeles glad. Speciellt när solen lös & det var klarblå himlen som i morse! :)

    

Har även hunnit med att städa hela huset, endast toaletten här nere kvar, ska jag göra sen. ;)
Har nyss ätit god lunch.. jag har blivit beroende av cayennepeppar.. OMG va gott det är & jag älskar ju stark mat. Så jag stekte lax i lite salt & massa cayennepeppar, samma med haricots verts & så en klick chili keso & lite quinoa till det. Starkt med såå gott. ;)

Annars då, så vikten stod still denna vecka.. det gör den alltid när jag ska ha mens.. lider så av den.. mens & allt som har med den att göra. :( Nu har jag PMS besvär som inte är utav denna värld.. Går & grubblar, tänker, vrider & vänder på saker & ting som kanske från början inte är så stora. Eller ja det finns ju saker som jag mår fruktansvärt dåligt av, inget jag vill skriva öppet så här om, men såna saker byggs på under denna period. Jag måste ibland lära mig att skyffla undan saker som gör mig ledsen.. det som ger mig dålig energi. Åter igen kommer vi tillbaka till Melissa Horn:

jag går i vinterskor på hösten
alltid förberedd för storm
jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
jag har känslor utan uppehåll
jag har förlorat en tävling
men vunnit ett vad
har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av

Jag vet inte hur jag ska lära mig att fokusera på det underbara jag har här i livet.. visst gör jag det & jag ger hela min själ till det.. men jag måste lära mig att inte alls fokusera på det som gör mig illa, det som gör mig ledsen.. Det som gör mig irriterad & helt enkelt snor energi av mig som jag vill lägga på nåt annat..

Men men.. jag får fortsätta träna på fokuseringen, nån gång kanske jag kommer lära mig?

Om du lutar dig mot solen

om jag lutar mig mot dig

Jag blir bättre med tiden

om du har tålamod med mig

Snart är det party iaf.. snart snart snart ska jag fira min 30:e födelsedag, omringad av dom som jag tycker om &  dom som tycker om mig. :) Strax efter det ska jag åka till sälen & bara vara. Jag & min älskling sa även att vi måste planera in en Gotlands resa i maj, över en helg, vad sägs Linda? Det var ju fantastiskt sist! :D

Ja jag ska kika på Sofias änglar nu på play:en & hinka kaffe!

Ta hand om er! Kram


Kommentarer
Postat av: Josefin

En till med mens här, deppig och trött.. vill bara försvinna från jordens yta. Sugen på massa onyttigt och önskar nästan jag var grevid eller skitfet med onll karaktär så att jag kunde duka upp ett långbord med skit att äta. Önskar jag kunde ge dig lite boost med go energi, träna på att fokusera sig är bra.. jag har blivit bättre på att lägga dem negativa bakom mig och fokusera på det jag faktiskt HAR och dem/det som gör mig lycklig. Vad spelar det andra för roll om tusen år? KRAM till dig!

2012-02-16 @ 15:07:24
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Det är jobbigt det där med PMS. Prova femal balans. ska vara bra har jag hört. Försök att fokusera på det positiva i livet. Jag vet mycket väl att det är svårt. Ibland måste man få ha sina dåliga dagar.



Klarade du av att se Sofias änglar den här veckan? Jag fick en klump i magen bara av reklamen :/



Nej. Min son surar deluxe. Får se om han låter mig slå en signal sen. Annars ringer jag imorgon. Fattar inte vad det är för fel..



Kraaa

2012-02-16 @ 20:29:27
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0