Lördags middag

Hej hej! Ikväll testade jag, på min matlagningsvecka att laga en ny maträtt! Både jag & Martin tyckte att det var över förväntan! På riktigt, supergott & så lätt att göra! 👍

Kikärtsbiffar, rostade grönsaker & tsatsiki 😋


Det kommer göras fler gånger! Passade bra in i dag efter mitt inlägg i morse! 😉 jag älskar vego mat! Jag ska nog ha ett sånt tema nästa gång jag har matlagningsvecka! Vego-vecka! Mumma!

Det här behövs för 4 portioner:
2 burkar kokta kikärtor
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2 msk hackad persilja
1/2 tsk salt
1 krm peppar
1 msk maizena majsstärkelse 
1 ägg
smör eller margarin till stekning

Gör så här

1. Skölj kikärterna väl och låt rinna av. Skala och hacka lök och vitlök fint.
2. Mosa kikärter, lök, vitlök och persilja i matberedare.
3. Blanda med salt, peppar, majsstärkelse och ägg till en smet. Forma bollar och platta ut till biffar, 1 cm tjocka.
4. Stek i smör 2–3 minuter per sida på medelvärme. Servera med klyftpotatis och tzatziki.
Smaklig måltid! Lätt & gott OCH nyttigt! 😃

Kommentarer
Postat av: Camilla

Måste prova. Men jag blir nig tyvärr den enda som äter. :)

Svar: Som sagt! Över förväntan 😉
carolalola

2013-10-06 @ 20:31:25
URL: http://camorr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0