Härliga semestertider!!

Morsning! Tänk man har inte tid att sitta vid den här datan när man har semester.. iaf när vi har det heela underbara familjen!! Älskar verkligen att ha semester o vara tillsammans o ha det bra!! O nu har ju den härliga sommarvärmen kommit oxå.. kan inte annat än vara nöjd!! :D
Nå vad har hänt? Jag ska ta allt från början, även fast ni som gluttar i min bdb vet det mesta.. :)

I söndags fick Lina en cykel av sin mormor. Lyckan var total o hon va helt galet glad över den. Hon är jätteduktig på att cykla!! :D



I måndag åkte vi vid lunch tid neråt i landet. Skulle sova på hotell i Linköping. Snälla Ulrika hade bokat ett fin fint rum till oss på First Hotell där, för hon jobbar ju på det här i stan o vi fick fin fin rabatt om man säger så. När vi kom fram till Linköping o hade checkat in på hotellet, så drog vi oss neråt stan igen o åt en härlig middag o jag drack en iskall cider o Martin en öl.. semster varning! :D Sen strosade vi runt i vackra underbara Linköping! Jag vill flytta dit! Så himla vacker stad!! Vi vart kära, direkt!! ;)

På tisdagsmorgon efter en härlig frukostbuffe så packade vi oss in i bilen o drog vidare till vimmerby o Astrid Lindgrens Värld! Det va vi, lite skåningar, en massa danskar o en heeel drös med tyskar där.. :D Men lyckan var total, för heeela familjen!! Det va så fint, så underbart! O det häftigaste tyckte jag va att Lotta på Bråkmakargatan spelades in där o alla husen stod kvar, det va mäktigt!!
Lina va i himmelriket o man såg lyckan i hennes ögon!!
Vi såg 2 föreställningar med Emil o efter det fick man hälsa på alla, Emil, Ida, Lina, Alfred, Emils mamma o pappa... Men det bästa här, Lina fick en kram av Emil!! :D



Vid 16 åkte vi vidare till Bullerbyn o Katthult!! Det va sååå coolt, jag är fortfarande helt till mig att jag har sett det live!! :D



Vi kom hem vid halv elva på kvällen o var helt färdiga! Men en helt fantastisk liten minisemester!! :D

Igår va vi hela dagen ute hos svärisarna o solade, badade, solade mera, o bara va.. Svärisarna själva va inte hemma. Dom va i Norrland o besökte släkt. Vi matade katter o vattnade i trädgården o passade på o lapa sol o bada bad! :D



Idag då.. jag hade tid för halkan kl 10 imorse så nu är den gjord, känns underbart skönt o nu är det bara ett steg kvar!! :D Efter det så gjore vi samma som igår, åkte ut o badade, matade katterna o vattnade! :D Härligt med landsluften! :) Jag o Martin tog årets första dopp!! :D

Imorgon bär det av till Åland o vara där hela dagen o bada i havet! Umgås med Micke, Malte o Ida o svärmor. Ska bli himla mysigt o jag längtar verkligen! Pastasalladen o smörgåsarna är gjorda, väskan är packad o kylklamparna i frysen.. Kl 6 drar vi! Härligt!

Nu ska vi se på film! Må väl alla glada o ni andra!! *vinkar*

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härliga bilder. jag är så avundsjuk så att jag kan spricka tror jag. Jag vill också ha semester. Nästa sommar ska jag ta minst 3 veckor om det så blir 3 veckor obetalt... :/ Hoppas ni har det bra på Åland. Kram på dig!

2008-07-25 @ 12:25:22
URL: http://milla81.blogg.se/
Postat av: sanna

tja, vi drar med till åland, vad får ni betala för bil å färja över? vilket bolag åker ni med? kommentera görna i min blogg... kram!

2008-07-26 @ 04:42:21
URL: http://sannasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0