Ny vecka, nya tag!

Tjolahopp! Nu är det ännu en ny vecka & tisdag!! :) Har nyss tränat på crosstrainer & 15 minuter styrka.. sitter här & funderar på om jag ska ut & gå min runda oxå innan jag hämtar Lina på dagis, det lutar åt det iaf.. det regnar & blåser, men med rätt kläder så ska det ju oxå gå & såå mycket blåser det ju inte,.. :) Jo jag tror det får bli så.. :)

Helgen har vart helt underbar hos familjen Jansson! :) Fredagen var lugn hemma, men tacos & fredagsmys. Lördagen mös vi på förmiddagen & jag fick sova till 8!! :D SKÖNT!! :) Efter lunch åkte vi hem till Anki & hennes kids, Daniel var & fiskade. Vi lekte, fikade & satt & pratade, en perfekt eftermiddag med en god vän! Vi planerade även att fira halloween tillsammans, ska bli superkul! Hela familjen ska spöka ut sig.. kort kommer då! :) Vi åkte hem & käkade godaste veg. lasagnen & hade jättemysigt lördagsmys! <3

Söndagen var lugnt på fm.. eller ja, jag var ute & prommade/sprang 1 mil & Martin sprang 6 km.. vi har blivit hurtiga & det känns super att jag har fått med mig min man oxå! :) På em åkte vi till hökåsen & firade Emil & Ida i efterskott.. fikade, barnen lekte & vi hade trevligt!

På kvällen fick vi besök, känns bra i efterhand nu..

Igår packade jag in kidsen i bilen & drog till västerås.. skulle till öppna förskolan med Karin & Malou.. men när jag är vid hälla, så ringer kakan & öppna är stängd.. så vi åkte hem till Kakan & Malou & lekte lite, åt lite lunch & så.. sen åkte vi hem till mamma/mormor & hälsade på.. Noel sov 1 ½ timme i hennes säng, men sen var det en enda kutande efter honom.. mamma har en del saker som går att riva ner om man säger så.. ;) Så vi blev bjudna på lite mellis & sen åkte vi hem.. terrorist bebis.. :) Mamma får & göra när Noel ska sova där den 20:e november.. ;)

Idag blir det lugnt hemma tror jag.. jag håller på & skriver matlista, har skrivit för 7 dagar, men tänkte skriva för typ hela månaden (ja jag såg att emma & johan hade gjort det) Kan man ju bara välja ut en veckas mat ur den listan, slipper man sitta varje vecka... har hittills kommit på mat för 7 dagar.. sakta men säkert går det.. måste ju vara rätt kalorimängd för min del oxå.. ;)

Nu ska jag kika lite på arla.se & sen ska jag nog tamesjutton gå ut & gå.. ;D
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0