Kaos morgon hos Jansson!

God kväll! Känner ni nån stress inför julen? Jag känner mig stressad inombords.. men jag behöver inte det & vi blir osams här hemma för att jag blir stressad & lätt irriterad.. Men jag avskyr när det ligger på saker som ska göras.. det spelar ingen roll om det är mycket eller lite.. bara att det ligger på skulle kunna få mig att gå isär i bitar..

Imorse.. ja det brukar vara lugnt här hemma på morgonen, vi går upp 5.30.. vi väcker barnen kl 5.50 typ.. dom vaknar till & allt annat bestyr & kl 6.30 gör vi oss klara & gå till dagis.. Idag kl 6.15 kommer Noel med en julöl till mig (som jag ställt in kvällen innan så att den inte skulle sprängas på altanen). Noel tappar iaf ölen mitt framför mig & den går ju såklart sönder.. både jag & Noel får ju öl på oss & det var bara att duscha oss, lägga en handduk över ölen & allt glas. Klä på Noel & medans jag börjar torkar upp & sopar skärvor så bajsar Noel.. YES... bara att av med kläder & byta blöja, när han går ut från badrummet, klämmer han fingret & gråter så klart hysteriskt.. Trösta honom medans jag klär på honom.. ja ni hajjar stressen va? PUH!!

Men vi klarade det, tillsammans jag & mina kids.. Lina var en klippa & hon förstod verkligen att det var tajt om tid & klarade sig så bra själv med alla bestyr! Min fina Lina! Båda var superduktiga & sen att det luktade som en gammal fyllekvart när jag kom hem är en annan historia.. ;D

Noel är btw ännu mer förkyld än innan.. får se om jag blir hemma med honom, får helt enkelt se hur han är imorgon.. Kanske han inte lider av att vara hemma & vila lite min prins!!

Måste krama min man nu & be han om ursäkt.. stackarn va han får stå ut med en tjurig Carola.. sen lägga barn!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är sånt där man kan skratta åt i efterhand :) men det där med ölen hade nog fått mig att flippa ur! Kom ni i tid?



Kram o puss!

2011-12-21 @ 08:13:46
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0