Sårande..

Tänk er in i min situation.. har bantat konstant sen Noel var några veckor.. gråtit, svettats, brytit ihop, blivit glad, blivit helt förtvivlad för viktras/gått upp ett kilo, har gått ner 43 kilo.. vilket jag själv tycker är jättebra & jag är stolt över det! Mycket stolt!!

Får ofta kommentarer om hur smal jag har blivit, att jag är jätteduktig osv.. jag blir glad för alla kommentarer.. ibland har jag svårt att hantera dom & vet inte vad jag ska säga.. blir nästan generad..

Men till saken nu, jag hämtade Lina på dagis idag.. När vi är påväg hem så säger hon: " Min dagiskompis säger att min mamma är en tjockis!"

Jag visste inte vilket ben jag skulle stå på, hur jag skulle kunna tränga tillbaka tårarna.. vilket inte gick.. detta kombinerat med en extremt dålig dag fick mig att bryta ihop på plats! Lina vart lessen när hon såg att jag vart lessen & sa till mig att jag inte är tjock & att han kompisen är en duming!

Men förstå, vilket knivhugg.. jag VET han är ett barn, han är en 5 åring.. bla bla bla.. Vill verkligen inte att Lina ska ha en tjock mamma... 

Men dom orden är det sista jag behöver höra nu.. vill bara gräva ner mig & aldrig mer komma upp över jordens yta.. Ska ut & springa ikväll..

FAN FAN FAN!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag vet hur jobbigt och hur kämpigt det är med vikten, jag själv har alldeles för höga krav på mig själv och hur jag vill se ut. Men kom ihåg! Det är hur du själv mår och hur du själv känner dig när du ser dig själv i spegeln som spelar roll..inte vad alla andra säger! Du är otroligt duktig som kommit så långt med att gå ner så många kilon!

Kram

2011-03-23 @ 13:51:07
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Tycker du är jätteduktig som har kämpat så som du har gjort. Förstår att du blev ledsen.



Lina älskar dig oavsett hur du ser ut.



Det är du som ska må bra utav dig själv och inte vad en 5 åring säger.



Kramar

2011-03-23 @ 14:24:37
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nu tycker jag inte att du ska ta åt dig. Du är verkligen ingen tjockis. Du har varit så himla duktig så jag kan lova dig att frågar vi 10 personer så är minst 9 imponerade över din prestation.

Sen är det ju inte alls säkert att pojken menade ordagrannt vad han sa. Linus säger ofta att folk är tjockisar. Inte för att de är tjocka utan mer som ett busord typ. Blir han dessutom arg använder han det som svordom typ åt oss. Tom pinnen Jimmy är en tjockis ibland.

Du är fin som du är. Kram!

2011-03-23 @ 15:24:43
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har fått höra av ett dagis barn att jag va tjock..jag är på gränsen till underviktig så ta inte åt dej. Va säkert bara nåt den killen sa för att göra Lina ledsen. Kram

2011-03-23 @ 19:13:03
Postat av: Frida

Det har jag också fått höra, verkan som en del barn använder uttrycket tjockis istället för dum för de har förstått att det är värre att kalla någon tjock än dum. Ta inte åt dig, du är supersnygg!

2011-03-24 @ 12:41:37
URL: http://linluggen.blogspot.com/
Postat av: Rosanna

hans mamma kanske har sagt till pojken att idialet är att vara mager, stackars POJKE.. Usch förstår dig..

2011-03-25 @ 12:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0