Tidsbrist

Jag lider av extrem tidsbrist & jobbar mycket & tar hand om barn, hus & man ;) när man är hemma.. Bloggen blir då extremt lidande (?) då jag inte har tid & känner knappt nån lust till att blogga heller.. Tråkigt men sant.

Jag satt förra veckan & skrev ett jättelångt inlägg om massa känslor jag hade/har inom mig, men tog bort det.. Känner inte för att blotta, varken mitt liv eller mina barns.. För jag vet ju inte vilka som läser & tar del av vårt liv?

Jag har inte brytt mig förut om vem som läser, men jag har på senare tid, kanske har med åldern, erfarenhet eller sunt förnuft börjat bry mig om vad jag verkligen skriver & framför allt vem läser det jag skriver? Vem bryr sig påriktigt & vem läser bara för att kanske gotta sig i mina missöden eller nåt liknande? Ja ni förstår väl kanske vart jag vill komma?

Jag vet ju som sagt att jag har en blogg som vem som helst kan läsa & det är ju som sagt inte förrän nu jag har börjat tänka ett steg längre i mitt bloggande..

Frågan är om jag ska fortsätta blogga med låst blogg eller om jag ska fortsätta blogga med öppen blogg men då vara mycket begränsad i vad jag skriver eller om jag ska lägga ner helt.. Ja det är ju bara jag som kan ta ett beslut om det, ingen annan..

Tåls att tänkas på.. Som sagt jag jobbar heltid nu, har mycket på jobbet & en familj att ta hand om.. Bloggandet kanske är förbi?

Vi får se...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har funderat över det där jag med. Försöker tänka lite på vad jag skriver. Lämnar man ut barnen för mycket. Tex Bella som börjar bli så stor. Sunt förnuft :) Jag gillar iaf att läsa när du skriver. Förstår dock om det är tight om tid nu. En annan har ju lite mer ;)



Kram o puss!



2012-04-09 @ 21:16:13
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Frida

Bloggen är ett skönt ventilation och det är roligt att följa varandra men som du så klokt skriver, man vet inte vem som läser. Skulle sakna din blogg jättemycket om du slutade, du är en så duktig skribent :-)

2012-04-09 @ 22:01:23
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Håller med dig...bloggen blir väldigt lidande och jag känner inte för att skriva heller längre. Därför blir det väldigt lite för min del med. Vill inte lämna ut Ian för mycket, tror det inte har med åldern att göra utan sunt förnuft. Lägger knappt upp några kort på FB heller på Ian längre.



Förstår hur du känner det med att jobba heltid, jag har jobbar 96% nu sen 1 januari och jag känner att all min tid går till att jobba och sen ta hand om ett hem och familjen.



Det jag känner med bloggen är att det är skönt att bara få skriva av sig ibland och sen har jag funderat på att göra den låst. Vissa dagar har jag tänkt på att ta bort den helt.



Hoppas du forsätter skriva om allt möjligt.



Kram

2012-04-10 @ 06:51:18
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag förstår dig!



Men jag hoppas du stannar, älskar att läsa det du skriver! Kramar på dig!

2012-04-13 @ 21:27:07
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0