Ännu en dag..



Hejsan hej! Ikväll har vi lekt o busat en massa.. Lina har verkligen vart i sitt ässä o det dröjer nog inte länge innan hon sover för kvällen.. mitt lilla busfrö, min solstråle här i livet! Tänk att man kunde älska en liten tjej så mycket, det hade man då rakt ingen aning om för tre år sen typ.. :) Hon är det underbaraste underbaraste jag mött.. Min fina tjej. Jag älskar henne mer o mer för varje dag som går o utan henne skulle jag vara halv.. Tänk att hon bli 2 år snart.. snart har jag fått älskat henne i 2 år.. i 2 år har jag fått ta på henne som jag den 15 jan 05 fick reda på växte i min mage o det är ju såklart sen den dagen som jag har älskat henne.. Mitt hjärta!!

Mitt andra hjärta som ibland kan vara en stjärt har somnat på soffan, han vaknar väl när han själv behagar kan jag tycka.. jag ska iaf sen ta o kolla på tv o poppa mig lite popcorn.. :) Sen får han väl vakna eller inte.. ;)

Ikväll annars idag så har jag vart på ännu en teorilektion. Det va bra, men gick väldigt fort denna gång. Jag längtar tills vi är klara med hallen så jag kan lägga ner ALL min energi åt körkortet så jag har det snart! :)

Imorgon är jag ledig-thank the lord.. behöver verkligen det.. vi har en "tant" som larmar konstant, o då menar jag konstant.. jag har nästan aldig varit med om maken under mina 7 år på det där stället! Vad hon vill? Ingenting!!! Men men, man ska väl tåla allt som undersköterskor/vårdbiträden.. man ska väl ta emot ett larm i minuten o sen kommer in till en annan o inte alls verka irriterad eller stressad.. Nej då.. vi är robotar!! Ibland kan man ju tro det.. jag skyller inte på nån eller säger att nån tror att vi är robotar.. utan ibland känns det som det där.. ja då jag lovar er! Man går in till en som ligger inför döden t.ex, vårdar den.. är känslig, visar empati o hela baletten, sen kommer man ut i korridoren.. tar av sig den masken o sätter på mig nästa, för här var det bara en bädd.. Men hänger ni med? Det är ju klart att detta jobb är psykiskt påfrestande.. många jobb är säkert det, men jag pratar ju om mitt jobb nu.. Sen är det fika, man tar sig en macka eller en frukt, käkar det utan att röra en min på att man nyss har tagit hand om bajs.. tänk att man kan ställa om sig o tänk va bra att det finns såna som oss!! :) Som tar "skit" *skrattar*

Nej man ska vara glad att man har jobbarkompisar som man tycker mycket om o som man har roligt med kan jag lova, annars så hade jag då rakt inte vart kvar på det där stället, det kan jag lova. Nu känns det lite som man är kvar för att man inte vill vara utan dom, vi är som en ända stor familj.. :D Eller hur Kicki??

Annars på jobbet nu så är stämningen lite si så där.. folk gråter.. folk pratar om det o nästan alla jag har pratat med kan inte fatta att hon är borta, att det känns som att hon snart kommer tillbaka från semestern o allt är som vanligt.. men så är det inte.. hon är död o kommer aldrig mer till jobbet.. Hemskt, tragiskt o så fruktansvärt orättvist!! :( Tankarna går åter över till hennes son.. :(

Nä ska plinga Camilla, bland dom sista gångerna jag ringer hennes nummer som hon har nu.. sen blir det annat att memorera.. Ta hand om varandra nu! Kolla min http://carolbarol.bilddagboken.se/ om ni har tråkigt! *vinkar*
 

Kommentarer
Postat av: Camilla, med Bella och Linus

Jag förstår precis hur du menar angående jobbet. Högre lön tycker jag vore en självklarhet, men icke då. Så mycket som vi/ni ska klara av både psykiskt och fysiskt skulle väl inte ens hälften av alla jävla kommunsnubbar klara av..

2007-08-22 @ 21:27:55
URL: http://milla81.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0