Fy f*n för magsjukor!!

Hejsan hej! Jag säger då det.. denna helg har varit allt annat utom trevlig.. I fredags ringde Linas dagis till mig på jobbet o sa att Lina hade kräkts.. hela jag blev som en stor dubbelknut o ville verkligen inte att det skulle var sant!! Jag o många andra med mig antar jag hatar, hatar magsjuka.. jag kan inte med ord beskriva det!! Men nu va det ju bara så att Lina va sjuk o jag ringde Martin o frågade om han kunde åka o hämta henne. Han gjorde det.. Lina kräktes 2 ggr till när hon va hemma.. men inget annat. Nr jag kom hem från jobbet vid 17 på fredagen så va hon pigg.. hon åt 1 glas o 1 riskaka o fick behålla det. Vi tackade för att det inte vart värre än så!!

När lördagskvällen kom så va vi mycket nöjda över att varken jag eller Martin hade insjuknat i den hemska epidemin.. men vi ropade hej innan.. kl 2 på natten vaknade jag o satte igång.. kl 4 satte Martin igång.. Jag trodde min sista stund va kommen.. o jag trodde allvarligt talat att nån höll på att döda Martin när han satte igång.. om inte annat så väckte han garanterat grannarna!! Vi ringde efter svärisarna som va supersnälla o kom o hämtade Lina 7 igår morse.. stackars Lina som måste ha undrat vad hennes föräldrar skrek om på varsin toalett?!! Hela.. dagen igår låg vi helt däckade.. med feber, frossa o allt va hemskt.. fy f*n!!! Ni vet när vilken ställning man än sitter eller står eller ligger i inte är skön.. sängen känns som en spikmatta o kuddarna som stenblock.. :(

Idag då.. mår bra.. eller bättre iaf.. är ju fortfarande helt slut.. mör o satan trött!! Saknar Lina så det gör ont o får nästan ångest över att hon inte är hemma, över att jag inte har kunnat ta hand om henne.. men det va en omöjlighet för oss att ta hand om henne.. men ångesten är ju där o gnager! :( Imorgon efter Martin slutat jobbet ska vi hämta henne, jag blir hemma en dag till eftersom jag jobbar med pensionärer o inte vill smitta ner dom... saknar min sessa!! Mitt hjärta, mitt allt!!

Jag vet ju iaf att denna gång inte är den sista denna säsong.. så är det o det är bara att gilla läget.. Nu är vi på väg o bli bra igen iaf för denna gång!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Stackars er!! Vi har råkat ut för precis samma sak :( Dumma dagis... Tobbe började i Lördags och jag och Amanda i Söndags, Amanda har dock inte kräkts men både jag och tobbe, + feber.... Suck!! hoppas de dröjer innan nästa hemska magsjuka dyker upp.. KRAM!

2007-09-24 @ 21:04:27
URL: http://Caroliine021.blogg.se
Postat av: Dennis

Usch och fy... Hoppas ni mår bättre nu...

2007-09-25 @ 08:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0