Besök hos doktorn

Hejsan hej! Imorse när Lina vaknade så va hon alldeles super duper prickig.. det va helt galet vad prickar ungen hade/har... På mage, rygg o ansikte mest. Läpparna hade svullnat upp, även öron-snibbarna.. :( Hon va/är även prickig på armar, ben, händer, fötter, rumpa.. ja all over!! I handflatorna o fotsulorna... :O
Ringde hemdal som hade öppen mottagning mellan kl 10-11.30. Ringde Martin som kom hem o körde oss dit..
Första läkaren studerade Lina prickar, kollade halsen, klämde o lyssnade.. Han sa: "Jag måste hör med min kollega" Då kommer han in, världens bästa läkare.. som har vart min hur länge som helst.. han är även Linas doktor o är världens bästa!! Han den andra var oxå bra, men jag har ett stort förtroende för "min" doktor.. Hans Österberg!
Iallafall så sa han så här: Att dessa prickar beror troligen på en kombination på peniccilinet o jordgubbarna hon åt igår! Vi skulle avbryta kuren med penicillinet o sedan när prickarna är borta testa om hon blir prickig av bara jordgubbar..
Vi skulle vara vaksamma om hon fick svårt att andas.. Men det är nog lugnt.. Tycker nog att det skulle blivit nåt sånt redan isf..
Nu sover hon sött iaf.. min fina tjej!! :)

   Ganska prickig va??

Kvällen igår va iaf jättemysig. Vi tog en promenad till konsum o handlade mat o sen till skiljebo o hyrde film. Vandrade hemåt o grillade en varsin god köttbit o Lina köttbullar. Avslutade med jordgubbar o mjölk till efterrätt.. som sagt..
Lina somnade kl 20 redan eftersom hon inte sovit nåt på dagen.. så vi kollade på film o vart förgiftade av fisarna Karins hund släppte.. Eller hon va hundvakt åt Toms brorsas hund. Så fin!!! Fisarna va iaf inte av denna värld.. :D
Kul va det iaf! O Karin är väldigt vackert gravid!! :)

   

Idag då.. oj klockan är redan 14.. Martin kommer hem om 2 timmar. Då ska vi åka till svärisarna o hälsa på. Längesen jag va där nu. Ska bli mys!!

Nä vila lite kanske? På återseende mina damer

Dagens känsla: Oro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0