Ledig måndag med min Lina

Goddagens!! Vilken härlig dag att vara ledig tillsammans med min underbara dotter!! Dagiset är stängt idag o jag hade som tur va sett det i tid o kunde lägga in det i schemat, så jag blidde ledig fredag-måndag. Lovley!! Ska nog aldrig mera lägga ledigt fre-sön.. för detta va tusen ggr bättre faktiskt!
 

Helgen har dragit förbi med en faslig fart som vanligt!!
 

I fredags jobbade jag till 14. Jag o Kicki drog då ner på stan för att ta ut pengar inne på hennes bank o ta oss en tripp till bolaget. Bankbesöket blev inte som planerat, då strömmen gick o man såg paniken i bankpersonalens ansikten.. dom låste dörrarna, nån skrek: "har ni kollat att det inte är nån i källaren!" Fatta paniken i oss då.. vi såg framför oss ett gäng grabbar springa in med k-pistar o masker o sköt ner oss, jag fick för mig att killen som satt i väntrummet va en av rånarna.. Just då vart vi utsläppta o såg när vi kom ut att det va typ hela stan som va strömlöst.. Vi gick till bolaget o handlade lite vin o tog oss en fika i punkt, innan jag skjutsade hem Kicki o hämtade min Lina på dagis.

På kvällen åkte jag o cardani hem till Kicki, käkade pizza, drack vin o snackade en massa skit!! Hade hur trevligt som helst!! My girls!!

I lördags så va det storrensning i Linas rum, vi städade, rensade gamla leksaker o böcker, möblerade om o donade, det vart bra o vi känner oss nöjda!! Lite senare åkte vi till björnön o matade ankorna tillsammans med Neo, Eira o Daniel. Lite senare körde jag ner Camilla på stan för att sen plocka upp Anki som pluggade, medans hennes familj åkte hem till oss lite tidigare.. Vi fikade o dom hade med sig fin fina paket till Martin.

Igår va vi först hemma hos svärmor o svärfar o fick mat o god efterrätt. Martins bror Micke o hans familj va där även dom. Trevligt!

På vägen hem åkte vi förbi Conny o Milla en sväng med halkskydd till deras mattor i hallen. Tänk va fint dom har hemma nu!! Jag blir mäkta impad varje gång jag kommer in i deras hall! Hoppas att nästa gång jag kommer in i deras hall, är när Linas kusin är född.. Hon va ju beräknad i torsdags men det händer inget verkar det som... Längtar som bara den nu ju!!

Idag ska vi åka tillsammans med Karin o Malou ut till Sanna o Gustav o hälsa på. Det ska bli jättekul!! Efter det ska jag o Lina åka till Sanna, Colin o Tristan o leka! Det va tusen år sen o äntligen blir det av!

Nä nu ska jag göra mig iordning här hemma.. Vi har nyss badat o Lina ville visst ha pippitoffsar idag..


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0