Dag 19 (utmaningen)

Dag 19- Smeknamn du har och varför

Lola. Ja det är väl det smeknamnet jag har av lite folk.. Emelie & hennes familj började med det i våran ungdom & sen har en del fortsatt.. kallades även för Carro ett tag i mellanstadiet & högstadiet, men tack vare Emelie så ändrades det när vi träffades.. ;) Ja så Lola kallas jag, för att jag heter Carola antagligen.. ;)


 Jaha nehej.. annars är det sådär.. Noel har kommit in i nåt, som jag hoppas bara är en tillfällighet.. i förrgår kväll så somnade han inte förrän kl 22.. vaknade ganska tidigt igår.. igår somnade han kl 19.. vaknade igen av att hans storesyster fick ett frispel.. somnade inte om förrän kl 23.50.. det slutade med att jag gick ut & gick i tusen minus & iskalla nordanvindar..

Vet som sagt inte varför han är så.. får hoppas att han sover normalt snart igen.. men men jag ska väl inte klaga finns alltid dom som har det värre..

Idag vaknade Lina & säger sig må illa.. hon har ätit lite frulle & är ganska som vanligt.. fast hon ligger för mycket still, så jag tror nog på henne.. hon får vara hemma.. så får vi se vart detta bär av.. konstigt nog har jag inte den där grova ångesten över magsjuka.. kanske för att hon är såå duktig på att kräkas i hink eller toalett när hon väl kräks.. sen tror jag inte att hon är sååå sjuk, hon sa innan hon somnade igår att hon ville vara hemma & mysa idag.. ;) Så det visar sig som sagt! :)

7 dagar kvar till vi får nycklarna.. ska bli såå härligt! Martin är ledig just den dagen, så vi kan köra lite smågrejer & så får vi se om vi ska måla om i Linas rum.. ska bli så roligt!! Får man maxa upp alla grejer innan jul & grejs.. liiite tråkigt är det att inte kunna adventspyssla i helgen.. men får köra adventskartongen till hummelsta på onsdag & sätta upp alla adventssaker.. ;P

Vi har iaf 3 frivilliga starka karlar som har erbjudit sig att hjälpa oss med flytten.. helt otroligt, annars brukar man ju få be om hjälp bland alla som gömmer sig när man ska flytta.. :P så detta är ju perfekt! Tack till Tom, Markus & Andreas.N. :) Belöning utlovas.. :P

1:a advent på söndag.. det blir den årliga trippen till Uppsala & fika på landings & kika på fyverkerierna uppe vid slottet! :) Är så mysigt att ha en tradition med min fina familj! <3 Nån som vill följa med?

Nej ska avrunda här.. Noel har äntligen somnat om & jag ska lägga mig i soffan & mysa med Lina..

På återseende folket!! :D

Kommentarer
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Stackars Noel som vaknade så..men det kommer nog bli bättre när ni väl har flyttat. Han känner nog av den inre stressen med flytten.



Tråkigt att inte kunna adventspynta, men ni får slå på stort nästa år istället.



Kram

2010-11-24 @ 10:28:58
URL: http://trollflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0