Vilodag

Tjolahop! Idag måste jag verkligen ha en vilodag från träning & allt vad rör på mig heter.. känns motigt, men måste verkligen vila min kropp.. Imorgon ska jag ut & springa igen & måste vara i topp för det då.. :)

Lämnade prinsessan på dagis en halvtimme tidigare idag.. vilket märktes i morgon ritualerna.. ;) Man är bra inrutad.. hon skulle med dom stora barnen & 2 fröknar på teater.. rödluvan & vargen.. Hon var spänd över situationen & väldigt förväntansfull! :)

Svårt med Noels sovrutiner på dagarna.. när han vaknar vid 8 så funkar det att han sover en gång om dagen (efter lunch), men idag vaknade han 5.45 & då är han supertrött vid 9 & vill sova.. annars funkar han inte.. man kan ju lixom inte tvinga ungen att vara vaken.. ingenting funkar ju för honom.. plutten.. jaja han blir ju större & får väl snart in det där med att bara sova en gång om dagen, idag blir det 2 ggr iaf! :) Hur har ni det?

Igår höll jag bokstavligt talat att svimma när Alfred kom in på kvällen.. han lägger en fet mus utan huvud.. mitt på golvet.. han hoppar upp på bänken & käkar kattmat, medans han gör det, så står både jag & Martin & hoppar i köket & "bråkar" om vem som ska ta ut den.. när vi går ut i tvättsugan för att ta ut mus-fan.. så håller Alfred på & slukar den.. jag höll på att spy & vart helt skakis.. tyckte det va såå vidrigt!! VET att dom käkar möss & skit.. men jag vill lixom inte se det.. :S Han förtsod npg inte varför vi var så uppspelta & irrade runt som två hönor.. haha! Han hade ju vart duktig! ;)



Fast han är bra fin, vår lilla Affe! :)

Igår efter dagis & mellis, så drog jag & kidsen ut i skogen.. härligt! Lina cyklade & Noel kröp omkring.. katterna var med även dom, sociala som dom är.. :) Lekte med lite pinnar, Lina bjöd på mat som hon lagade & vi hade det mysigt! :) Slutade mindra kul, när Lina vurpade med cykeln i ett gäng brännässlor.. O sen cyklar hon fort hem för att vi ska ha på asolsprit på handen & gör värsta vurpan igen i gruset & skrapar i höften.. inte lätt.. mammans tjej! <3 Men vi hade kul så länge det varade iaf! :)

   



Fina bilder fick jag iaf ihop.. mer finns på facebook. :)

Jag är huuungrig.. men kl är 10.07.. känns lite tidigt för lunch kan jag tycka.. ska kanske göra mig en kopp te & dricka de så länge.. :)

Jag längtar så tills vi flyttar nu.. måste ragga kartonger & börja packa massor nu! På söndag ska vi stå på loppis, hoppas nästan allt blir sålt så man slipper släpa med sig det hem igen.. ska sälja hörnskåpet vi har & vår säng.. köpa ny säng & nya sängbord. Har sett en säng jag vill ha på ikea! :) Sen håller vi på & slipar köksbordet & ska måla det vitt.. för vi får inte plats med nåt större i radhuset & vi är så trötta på detta, men det kommer bli snyggt, lite jobbigt att slipa dock.. men det kommer säkert vara värt det. :)

Nu ska jag kika runt lite & snart kanske äta lunch ändå? ;)

På återseende alla glada!

Familjen Ljungström.. jag tänker på er.. & beklagar verkligen det ni måste gå igenom! Kram på er alla!! <3

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fina bilder babe. :)



Tycker det är bra om du tar vilodagar ibland. Inte bra att ta ut kroppen för mycket även om det känns skönt när du väl gör det. Du är så duktig så även om du inte motionerar på en dag eller äter onyttigt ibland.



hihi. Gav ni Alfred ordentligt med beröm då? Fy fan så vidrigt. Jag hade nog spytt rätt ut. Skönt med innekatter ibland. :)



KRam!

2010-10-06 @ 17:30:51
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0