Verkligheten är nu nära!

Tjingeling!
Nu är verkligheten nära, mycket nära.. den står runt hörnet & knackar hårt på dörren! Imorgon är det sista inskolningsdagen med Noel på förskolan (eller dagis säger jag & Noel).. då har han skolats in i 3 dagar & ska vara mogen att lämnas kl 6.45 på tordag morgon!! :O Känns så himla vemodigt & skrämmande.. Vår bebis!! Ska nån annan ta hand om vår lilla kille, som vi har haft äran & ha hemma så länge?? Känns bra, visserligen med dom goa fröknarna han har, men ni fattar säkert vad jag menar! Minns att jag kände så här med Lina med, så det är väl bara så en mamma ska känna! :D Han har iaf blivit så stor på bara ett dygn.. han förstår så mycket, det kommer nya ord hela tiden, han sitter på stolen på dagis & äter så fint med gaffel & dricker sin mjölk ur glaset!! Han går raka vägen till toaletten när jag säger att vi ska tvätta händerna & munnen efter vi har ätit, klättrar upp på pallen & tvättar sig, så noga & så duktigt! :) Vart alldeles gråtmild idag på samlingen på dagis, när han satt där i ringen & sjöng & fick sen lite frukt.. kan inte förstå att han har blivit så stor & ska gå på dagis & leka med alla barnen hela dagarna! Älskade lilla plutt!! <3

Lina då.. vår snart 6 åriga tjej, som börjar i förskoleklass imorgon, som ska på upprop med pappa & sen gå själv i Nollan som hon säger.. Hon är så himla mallig.. får gå ut i korridoren själv, utan fröknarna, äta i stora matsalen, ta maten själv!! Ska ha gymnastik & simskola & vara så självständig som möjligt.. När jag skulle hämta henne idag, så ser jag henne på håll, hon är ju ganska liten tjej.. ser henne leka med dom andra barnen, på skolgården, utan staket.. hon sken upp när hon såg mig & berättade malligt att dom får vara ute själva & leka, bara dom berättar att dom går ut! :) Hon var så stolt, min fina underbara tjej! :)

Ja man kan gråta för mindre.. med detta betyder det ju bara att jag blir yngre & inte fyller 30 om ett halvår.. eller hur?!

Men verkligheten då.. det känns stressande att tänka på den.. men jag vet att det kommer gå bra, barnen behöver ju bara gå heltid i 2 veckor, sen blir det inte så sena dagar.. inte för att jag har nåt emot att barn går långa dagar på dagis/fritids, men kan man & har man möjligheten så tycker jag att man ska gå ner i tid & vill man det såklart! :) Känns bra att jag ska göra det & jag ångrar inte vårt beslut! Men detta med lämningen känns i nuläget stressande.. jag vet att det säkert kommer att gå bra med tiden & att jag kommer komma in i det.. men det är ju på två helt olika ställen jag ska lämna & det kommer ta sin lilla tid.. men det ska väl gå bra! :) Jag får tänka possitivt så kommer det bara att gå bra! :D

Just i skrivandets stund känner jag mig sliten.. har slitit i tvättstugan idag, plus städat övervåningen.. jag har börjat släppa på mina begär jag har, med städning & disk.. idag plockade jag ur en diskmaskin som vart klar i 2 dagar & plockade i berget på diskbänken.. det var en grej som jag inte skulle kunnat låta bli att göra förrut,.. det är inte farligt att lämna disk, eller att det är skräpigt på golvet! Men jag tror att, nu när jag börjat jobba så kommer jag släppa lite mer på det, för då går jag inte hemma dagarna i ända & ser på det.. & jag kommer inte vara rastlös på det sättet! Tack vare Karin jag börjat tänka i andra banor & det känns bara så bra, tack vännen!

Vikten då.. ja grillning, vin, öl, snacks, glass & allt annat gott som sommaren för med sig visade sig tydligt när jag ställde mig på vågen i går.. så nu har jag startat om på ny kula på viktklubb, den sista jävla kulan är i rullning & nu ska dom sista 13 kilona bort föralltid!! Jag ska klara det & jag ska försöka få in träning i min vardag nu när allt från jobb & grejs startar! Det finns inga genvägar till målvikten! :P Fick btw en fråga i helgen när jag handlade på willys, om jag hade opererat mig för hon kände knappt igen mig! Jag blir fan förbannad.. Neeeej! Jag har gjort detta all by my self!! :P Är ganska trött på den där frågan & det är skrämmande att den kommer, gång, på gång!

Nä ska ta mig en dusch & lägga mig i min nybäddade säng.. Ska bli bättre & blogga, kanske.. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0