Sjuk...

Hejsan hej! Idag är det synd om mig.. jag är sjuk.. ont i kroppen, ont i halsen, snuvig & blir helt matt när jag gör minsta ansträngning.. det sistnämda var avgörande till att jag är hemma idag.. Jag som aldrig sjukskriver mig.. som vanligt när man ringer & sjukskriver sig så kommer den där ångesten som ett brev på posten, men jag försöker skaka av mig den.. Men jag kan verkligen inte jobba & tänk om jag skulle smitta nån gamling.. Nä, blir hemma idag & imorgon, är ledig helgen, så är jag nog fit for fight på måndag igen! :) Att lämna kidsen tog på krafterna & jag är totalt slut nu..

Ikväll är det julmarknad på Linas skola. Hoppas verkligen jag kan gå på den.. kika på lucia tåget iaf & sen gå hem i värsta fall.. jaja.. jag valde rätt vecka att bli sjuk på iaf, nästa vecka hade ju såklart inte vart ok..

Igår efter jobbet så lagade Martin gudomligt goda stuvade makaroner & jag åt en grymt god korv jag köpte för 5 kr på maxi.. det var sååå gott! :P Var kanske inte det jag skulle komma till, vi julpyntade igår.. var lika bra att hålla ångan uppe annars hade jag nog känt hur sjuk jag var.. men vi hade så himla mysigt! Drack glögg, lyssnade på julmusik & som ni ser i inlägget under, kikade på tomtebloss. ;) Julstämningen infann sig & hela hemmet luktar jul, beror nog på alla pepparkakshjärtan & hus & traktor som är här i köket.

Tog lite bilder, julstämnings bilder. :)



Tomtelyktan lös så mysigt! :)



Köksfönster. :)



Pepparkakshus & traktor, med alla tomtar & all snö.;)



Min supergamla lucia & en vacker tomtelykta!



Tomtar i Noel höjd som han leker glatt med. ;)



Vår söta tomtenisse på luciafirandet på dagis! :) <3

Så lite bilder. :) Mysigt hade vi igår & hoppas som sagt att jag orkara vara med ikväll!!

Update om påsen som hängde på dörren.. det var min "konstiga" granne som hängt den där, för att det var saker som hon förknippade med sin skiljsmässa.. hu.. skulle jag ha dom då? Hon ville bara väl, men jag skulle nog inte själv ge bort halvfulla flaskor till nån.. då skulle jag nog kasta dom.. ;) Men men.. spelet vet vi dosck inte än.. sökandet fortsätter, nån som vet, så säg.. ;)

Nä, ska slänga mig på soffan tror jag.. eller om jag lägger mig i sängen? Vila ska jag.. ha en bra dag alla!

Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Alla blir vi sjuka ibland så ta ditt dåliga samvete och släng det någonstans där solen aldrig lyser.

Ta det lugnt nu och krya på dig. Stor kram!

2011-12-15 @ 08:57:46
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Josefin

HAHAHAHA, vilken granne! Som jag skrattade.. vad ska du med dem grejerna till då tyck hon? :P krya på dig, alla blir vi sjuka!

2011-12-15 @ 13:13:45
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0