Sjukstuga & snöfall!

Tjoho! Nu sitter jag här.. forfarande förkyld & huvudet håller på att sprängas.. jag har typ aldrig ont i huvudet, så jag lider verkligen av detta nu! Jag är yr & inte alls mig själv.. vill bara lägga mig ner & sooova.. men inte det inte.. Noel är hemma för han är verkligen tokförkyld & hans ögon rinner, så han har väl nån lätt ögoninflammtion av nå slag.. Lina vill såklart inte gå till fritids när Noel får vara hemma med mamma.. fredagar har hon endast fritids, så då går det ju fint att vara hemma.. Men hon är inte heller en piggis.. hon gnäller över öronvärk, snorar & är allmänt småsur (så där som hon är när det inte är ok)..

Ett exempel, jag satt i köket, hade inte sagt nåt & vi hade inte nåt "otalt". Lina går upp för trappen, med hälarna som hon gör när hon är arg & samtidigt säger hon: Mamma vill säkert att jag ska ramla baklänges & dö.. Ursäkta??? Hon kan vara destruktiv & säga konstiga saker, men va arg jag vart, eller mest lessen.. fattar inte vart hon fått det ifrån, inte nåt som nån av oss säger här hemma.. Suck!!

Sen så snöar det lite här nu, jag visade Lina att det snöade, hon kikade ut & säger till mig: Det snöar inte alls.. Nähä.. ;) Tjurpuppa.. ;)

Vi har iaf skrotat i pyamas hela förmiddagen.. nästan! Jag har fortfarande den på mig.. Vi har bakat pepparkakor & legat i soffan & glott på TV, Noel har verkligen legat & det är ju ett bevis på att han inte är helt ok! Mina fina barn!!



Pyamas älsklingarna! Så fina, så hjärtat gör volter! <3



Pepparkaks bak! :D



Lina sjunger "Sankta Lucia" till julskivan vi spelade & Noel försöker hänga med han med. ;)

Igår var det julmarknad på Linas skola. Det var verkligen jätteroligt.. jag gick omkring med bomull i skallen, men det gick bra. :) Linas förskoleklass hade lucia uppträdande först & det var jättebra, shit va duktiga dom var!!



Noel & kompisen Theo inväntar lucia tåget



Här kommer dom, dom sjöng så himla bra! Fick gåshud! :D



Massa sex åringar! :)



Noel satt hos farmor & han var grymt impad! :)

Efteråt så fikade vi, spelade på chokladhjul, lotteri, kikade på loppisen & minglade lite.. pratade med andra föräldrar.. det var bamsing mycket folk! Vi kom hem vid 19 typ & kl 20-20.30 däckade trollen! :) Supertrevligt! :)
Jag sov mellan 10.30-14.30 igår.. vaknade & fattade inte vart jag var, det ringde på dörren & knackade.. men innan jag fattade att det var här hemma & inte i mitt hus jag drömde om, så hade människan gått för längesen.. Trodde aldrig jag skulle kunna sova igen igår kväll, men inga problem, somnade innan jag la mig ner tror jag! ;P

Nu ska jag duscha medans Noel sover.. kl 16 är det tvättstuga. tjoho! ;)

Trevlig fredag alles! :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ibland blommar asfalten ja.. haha.. :)



Vet du. Linus säger också såna där konstiga saker när han arg. "jag vill inte leva" eller "jag önskar att jag var död" Undrar var de får det ifrån. Kan inte vara lätt att vara 6 år alltså.



Hoppas ni kryar på er allihopa. Jag tror fan alla utom vi är sjuka nu peppar peppar Morsan, farsan, Ni, Micke, Alwin, Alwa. Värsta mördarbakterierna ute nu. Så länge vi slipper magsjukan!!!! Hua..



Men kram på dig min bästa babe. Verkar brunt att hinna ses innan jul om vi inte får till det någon dag nästa vecka..

2011-12-16 @ 13:01:39
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0