VINTER!!

YES! Äntligen är det en massa snö ute & det är äntligen vinter!! :D:D:D
Lyckan var total, både för mig & kidsen (& Martin såklart, fast han får skotta en del..)
Att öppna dörren imorse var som att komma ut till ett annat landskap! Helt underbart!! :D







Rävstigen i ett enda snötäcke!



Lyktorna på trappen. Sååå fint! :D

Jobbar kväll idag.. eller kväll & kväll, till 19 jobbar jag.. skönt! Har haft en kanonmorgon med barnen på morgonen.. Noel vill heeela tiden kolla på Karlsson på taket.. så det jag ser när jag sluter ögonen är en knubbig kille som flyger.. ;D Båda barnen har blivit så fisiga på att äta frukost.. Lina tjatar om att hon är hungrig, men när hon väl sätter sig så tar hon kanske 3 tuggor.. Noel som alltid har ätit bra, säger "neeej!" & skjuter ifrån sig allt & går & leker.. jaja.. jag vet att man inte ska vara orolig för sånt.. men man reagerar ju..

Kluven.. ja igår var vi nästan bestämda på att säga upp radhuset & bosätta oss i Västerås igen.. det som var knivigt var ju såklart: Barnen! Efter en hel del tankar, lite sömn & en massa massa diskutioner, mellan mig & Martin, så har vi bestämt att vi blir kvar här. Vi kan inte slita upp speciellt Lina.. Vi kan inte flytta henne igen & vi kan inte flytta igen!! Det är inte det att vi inte trivs här, för det gör vi. Jag älskar detta hus & det är mysigt & ganska bra grannar.. saken är den att det är dyrt.. värme, vatten & el ingår inte i hyran.. Men det är på tal att ehb ska göra nåt åt det.. så man kanske kan härda ut & verkligen hoppas att dom snart gör det oxå?

Jag saknar att ta en promenad till affären, att ha nära till allt.. men man kan inte få allt? Det finns saker som vi kan & ska göra för att trivas 110% här.. men vi kan inte flytta igen. Det som fick mig att helt bestämma mig var när jag var på utvecklingsamtal med Linas fröken & Lina nyss.. behöver inte säga mer, men där märkte jag, att Lina ska gå där, Lina ska inte flytta igen & hon mår bra av att vara där!! Fast hon säger att hon inte gör det ibland & att hon tänker på soltorpet ibland.. Jag märkte på Lina att hon hör hemma där hon går nu & jag har inte hjärta att ännu en gång rycka upp henne.. aldrig!!

Vi trivs som sagt & det är bara vi som kan göra detta perfekt! Sådeså! :D

Det känns mycket bra att ha bestämt oss helt nu för detta! Känns underbart.. tankarna har snurrat & jag har mått piss, men det känns som sagt bra nu & jag hoppas att vi inom en snar framtid kan köpa oss ett hus här, för det finns det gott om & fina är dom oxå! :D

Nu vet ni hur det ligger till!



Fina Lina i skolan idag innan samtalet. mammas fina hjärta! <3

Vill även passa på att gratta lilla LIV som fyller 1 år idag!!



Snurrigt vad tiden går!! :)



Här var Liv första gången vi träffade henne.. sååå söt! :D Fina tjejer va? ;)

Nu ska jag ta & dricka kaffe & kika runt lite innan jag gasar iväg till jobbet! Ha en bra dag alla! :D

Kommentarer
Postat av: Frida

Ni har inte funderat på att köpa något eget i Hummelsta? Då finns ju möjligheter att påverka kostnaderna kring driften. När man hyr är man tyvärr ganska maktlös :-(

2011-12-19 @ 12:57:23
Postat av: Josefin

Guuud, det kan jag sakna med Västerås - all snö på vintern! Här är det rena lotteriet om man får snö till jul eller ej.. hoppas det löser sig med allt vad ni har planerat och oplanerat så att säga :) Ni gör säkert alldelles rätt och man ska alltid följa magkänslan.

2011-12-19 @ 22:21:14
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Härligt att ni kom fram till ett beslut så snabbt. :)

2011-12-19 @ 22:32:34
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0