Varning för gnäll!

Hallo! Ja varning för ett , ganska gnälligt inlägg, kan hända att det finns folk som tar åt sig, men det är inget personligt till någon, utan bara som jag känner, en känslobomb kommer alltså komma nu, så håll i er, ni som inte bryr er eller inte vill läsa vad jag känner eller tycker så sluta läs nu! Ni andra varsågoda!

Jag har vart hemma sen Maj 09.. ganska lång tid tycker jag, som älskar att jobba, vara ute bland folk & framför allt, få in en lön på kontot varje månad!

MEN jag känner så att mina barn behöver gå på dagis, jag känner att mamman & pappan behöver jobba! Är ni med? Jag vet att det är långt ifrån alla som känner som jag, men så här känner iaf jag..

Jag känner att mina älskade troll är lite understimulerade & jag eller jag ska väl säga VI anser att det barnen får på dagis kan vi inte ge dom hela vägen ut! Lina ska ju börja den 28:e februari, vilket ska bli underbart skönt för alla.. hon längtar så hon håller på att spricka!! :D Jag märker hur trött hon blir på mig & sin lillebror ibland.. ;)

Ja man är bra sugen på att få in 2 heltidslöner igen.. så man kan leva lite mer om ni förstår.. mammapengen är ju skrämmande låg!! Jag ska börja jobba heltid den 1 juni! Martin ska vara hemma med Noel tills Augusti, då jag hoppas att han får dagisplats som vi är lovade! Men det ska han väl! :D Ska i början jobba heltid, sen får vi se hur det funkar, men det ska nog gå bra, man är ju ledig i veckorna & slutar tidigare ibland, så det blir ju inte riktigt heltid på dagis heller.. vi ska prova, annars får jag gå ner i tid.

Men men.. dagarna går här hemma, en del går snabbt & en del gå sakta.. ibland har vi nåt att göra, ibland inte.. Lina har stoooora problem att leka i sitt rum, att underhålla sig själv en liten stund.. vilket är påfrestande för alla.. jag vet att många av mina vänner jobbar & inte har tid att träffas så ofta som jag skulle vilja.. Svårt.. svårt att beskriva den frustrationen jag känner, den frustration över att ge mina barn en rolig dag, varje dag!

Ska spela spel med Lina nu..

Kommentarer
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Jag förstår dig helt och hållet. Man blir inte direkt rik av att vara mammaledig, sen behöver man verkligen få komma ut och bara vara sig själv.



Det är helt underbart att få lite egentid mitt på dagen och slippa tänka på något. Hoppas du får det snart, du behöver lite tid för dig själv hemma.



Hoppas det är bra med er annars. Ta hand om dig och dina fina barn



Kram

2011-02-10 @ 20:52:58
URL: http://trollflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0