En olycka kommer sällan ensam..

Helt klart ett töntigt ordspråk som jag tror på! Det som har hänt dom senaste dagarna här hemma gör att jag alltid kommer tro på det!

I onsdags åkte jag in till stan & till Vickan för att ha en tjejig stund & hon behövde mig kände jag. Vi planerade in promenad i rocklunda spåret & middag på spicy hot! Precis när jag tagit dom första stegen i skogen så ringde Martin & sa att Noel ramlat i trappen.. Han hade en bula i huvudet, en fläskläpp & skrapsår på näsan.. Efter samtal till 1177, skulle vi avvakta & se om han fick hjärnskakning eller han blev förrändrad. Jag vart stressad & kände att jag bara ville hem. Men vi gick en promenad & käkade middag. Snackade lite skit & sen åkte jag hem. Allt gick bra med min lilla prins & han var typ oberörd av smällen. Han visade bara mig vad som hade hänt när jag kom hem. ;)

I fredags var Martin hemma med Lina som fick feberattack, jag jobbade till 14. Efter jobbet skulle jag motionera igen & sen handla lite & så. Men även denna gång hann jag knappt börja gå, så ringde Martin. Lina hade ramlat när hon klättrat i tvättstugan.. Handlöst fall rakt ner med pannan i betongen. Hon hade den största bulan vi skådat! Jag satte mig i bilen igen & körde hem fort! Martin & Lina åkte in till akuten, där en läkare gick igenom henne grundligt & även här skulle vi avvakta & se om hon vart personlighetsförrändrad & vi misstänkte hjärnskakning. Vi lagade mat & mös hemma i lugn & ro. Lina klarade sig bra, men har fortfarande ont i pannan & såna bulor kan ju lixom sprida sig & hon kan få blåtiror. Min sessa!

Idag efter att vi hade vart på loppis & Micke & hans kids vart här & firat barnen så skrev vi en lista på saker vi behövde ha hem från Ikea & åkte dit. På barnavdelningen så lekte kidsen, galna som vanligt & Noel snubblar & slår i bredvid ögat. Ser inte först men när vi kommer till restaurangen så ser jag ett djupt jack, precis i yttre ögon vrån lixom.. Genast får vi hjälp av kunnig personal på Ikea & en rapport skrivs vad som har hänt & dom tar våra uppgifter & bjuder oss på middag. Jag får stripes av dom & tejpar det lilla jacket. Men dom säger även till oss att åka in så en läkare får titta på det & det blir dokumenterat. Så i med lite köttbullar & betala det vi köpt. In till Enköpings akuten & mina killar var hemma igen inom en timme! :)

Även denna gång gick det bra! Men jisses vadvi fått utstå! Mina älskade barn! Det svider i hjärtat när dom slår sig så :( nu hoppas jag att vi slipper ifrån skador & sjukdomar för ett tag!

Håller även på med en förrändring i Linas rum! Nu ska det bli ordning där inne. La ut hennes loftsäng på blocket efter lunch, nu är den borta! :) skönt, har även vunnit en ny på tradera, som vi ska hämta i dagarna! Ska visa er hur det blir, när vår dator kommer hem! :)

Nu ska jag duscha & sen sova! Jobbar kväll imorgon, men ska ordna lite saker innan jag börjar! Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kan verkligen tycka att ni fått er beskärda del nu. Men nu när det hänt tre gånger borde det ju vara klart. Som med dödsfall på boenden. De kommer ju oftast i tre på en gång. Går en bort börjar man spekulera i vilka de två nästa blir.

Linas olycka lät riktigt otäck. Tur det gick bra. Kunde ju slutat riktigt illa :-/



Krama de små liven!

2011-09-25 @ 22:25:03
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0