Sjukstuga..

Hejsan hej! Ja sjukstugan fortsätter här hemma & nu börjar jag bli galet less på sjukdomar som håller på & härjar här hos oss.. Lina är sjuk nu.. i tisdags när jag hämtade henne så var hon låg & blek.. dagen efter vaknade hon med feber.. jag jobbade kväll, så Martin kom hem 1 timme tidigare bara & idag är jag ledig, så som imorgon.. så inget vabb.. det är ju bra iaf! Var till vårdcentralen idag för att Noel har haft scharlakansfeber så skulle vi kontakta vc om nån annan blev sjuk.. Men hon hade bara vanligt virus, så det är bara att kurera henne som gäller. Åkte till maxi & köpte glass & sockerdricka & en hink med tuschpennor.. Hon vart nöjd! ;)

Noel är iaf pigg nu.. han äter ju kåvepenin än, men är smittfri! Så han är på dagis & busar, han är mer än nöjd över det.. Min lilla kille! :) Ska hämta honom efter mellis idag & så ska vi vara ute en timme eller nåt, så Lina får lite luft & Noel får man knappt in iaf, så han blir nog nöjd. ;)

Hoppas Lina är kry till helgen, hon ska på kalas på lördag hos sin klasskompis Alva & så är vi bjudna på mat hos Thörn:arna.. hoppas hoppas!!! Håll tummarna för oss nu.. sen kan ju gärna sjukdomarna försvinna! :P

Vikten går neråt, har gått ner 6 kilo nu, sen års skiftet.. jag äter rätt & tränar & se det funkar, Josefin? ;D Funderar på att ta 2 veckors detox igen från 1 februari.. så kanske mina sista kilon försvinner för gott? Återstår & se det.. Så här ser min mat ut på en dag ungefär, om nån undrar alltså:

Frukost: I tallrik fil med hallon & naturella nötter eller frön, kaffe. Eller, Havregrynsgröt med frysta bär på.
Mellanmål: 1 frukt
Lunch: Wok med kyckling eller lax, ½ dl quionoa. Fullkornspasta med någon pastasås (nyttig sådan, med krossade tomater & kanske tonfisk eller bara grönsaker) En matig sallad. Omelett med sallad till. Lite av det som kan slinka ner
Mellanmål: Finncrisp (Tack Lina för förslaget) med keso på eller en frukt. Några rullar med skinka.
Middag: Se lunch. :D

Jag försöker lägga upp ett tränings schema efter mitt schema. I måndags var jag ute & gick 6,2 km på exakt 1 timme, igår zumbade jag & idag ska jag ta en promenad efter middagen. Vila imorgon & så nån slags träning lördag & söndag. Försöker hålla mig till zumba 2 ggr i veckan minst, jag känner verkligen vart det tar & det tar där det behövs, idag har jag träningsvärk deluxe. ;)

Igår hade jag åldernojja eller nåt.. I förrgår började vi planera min 30 årsfest som jag ska ha den 25 februari .. insåg då att jag inte är i 20 års åldern längre.. till råga på allt så hittade jag ett grått hårstrå i luggen i går & insåg ännu en gång att åldern börjar ta ut sin rätt.. ;) Skämt å sido.. ;) Ska bli kul med fest & jag hoppas verkligen att så många som möjligt kommer. Ska skicka ut inbjudan snart. Tanken är att det ska bli kalas, med traditionellt fika & grejs från kl 14.. sen på kvällen blir det party & klackarna i taket.. Våra barn åker med min mamma hem.. så får man komma när man vill från 14 helt enkelt, med sina barn eller utan, det gör man som man vill, men på kvällen så blir det mer fest & då har nog barnen inte så kul, om ni förstår? Svårt att formulera sig så här.. Blir nog bra tror jag allt! :)

Nä avrundar nog här nu.. ha en fortsatt bra dag!! :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

;) det funkar, du är grym! Så gjorde vi med, när Kent fyllde 30 förförra året.. alla fick komma när dem ville efter en viss tid, med eller utan barn - men på kvällen var det vuxet ;) blev kanon!

2012-01-26 @ 15:17:39
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Undrar varför min kommentar på ditt förra inlägg syns??



Du är såå duktig. För mig går det såå trögt. Blir så svårt när man inte direkt har stöd hemifrån och när det klagas och gnälls från 3 personer om man försöker servera nåt nyttigt. Jag förundras över att du står ut :)



Blir trevligt med kalas :) Vi har ju 3 barn hemma så att vi blir nog såna som åker.



Kram o puss!

2012-01-26 @ 21:28:51
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0