Sista dagen!

Hejsan hej! Idag är det min sista dag som sjukskriven & imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Känns helt ok. Heltid går jag dessutom upp till imorgon! Så jag drar en start med en heldag. :)

Mår ganska bra.. med själva olyckan & allt som har/hade med den att göra. Vi var & snokade på Passaten i helgen & den var helt avklädd från kofångare & grejs. Får se vad länsförsäkringar säger sen, men det ska väl lösa sig till det bästa! Jag har ställt in mig på att betala 3000 spänn på självrisken.. känns ganska pissigt, men men.. alla ska väl typ gå igenom nåt tråkigt ibland, för att uppskatta det som är bra sen.. eller hur?

Annars? Jo det rullar.. ännu en helg har passerat förbi & vi har haft en grymt bra helg! Vart ute större delen av den & barnen blir helt andra barn när man kan vara ute så mycket! Gillar´t! Har rensat en hel del, kastat en massa skit & mer finns det att rensa. Vi ska köpa plastbackar till förrådet för att få iordning därinne.. kartongerna har börjat vika sig av fukt & grejs.. så det är dags att göra nåt åt det, kan ju dock inte köpa alla plastbackarna på en & samma gång.. men får börja med barnens kartonger. Julsakerna står redan i plastbackar!

Igår så mådde jag så illa, så mycket som jag har slarvat på sista tiden med kost & motion har jag aldrig gjort sen jag började min viktresa. Så idag är det nya tag & det känns faktiskt ganska bra, jag är taggad!! Lämnade kidsen & tog mig en timmes promenad.. har ätit bara nyttigt hittills. ;) Jag tror dock inte att jag har gått upp så mycket, tänker inte väga mig då man (läs jag) bara blir dum i huvudet när jag ställer mig på den! ;P Men jag kan ha alla kläder & så, sitter kanske lite hårt i magen, men det handlar mest om 2 kilo tror jag! :)

Grejen är den, jag mår dåligt av att äta onyttigt jämt.. Jag vill vara nyttig & röra mig & träna & äta nåt gott ibland.. Då mår jag som bäst! Men jag har ju verkligen mått så himla dåligt, mår inte till hundra bra än, men då har jag inte orkat & bara lagt mig helt på latsidan, men jag tror jag kommer hjälpa mig själv & må bättre om jag tränar & äter rätt.. Eller jag tror inte det, jag vet faktiskt! :)

Så nu så, kör jag igen, till & börja med för att må bra & om jag går ner i vikt är det bara en bonus! :D Bra inställning kan jag tycka! :)

Nu ska jag krypa upp i soffan & glo på en film tror jag. Eller om jag lägger mig i sängen & börjar läsa en bok, ja ni som känner mig vet att jag inte läser så mycket.. skulle vilja, men det blir aldrig av..

På återseende!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker absolut att du har en sund inställning. Jag tänker lite att varför träffades vi inte mer när vi bodde så nära varandra. Vi hade ju kunnat ta kvälls/morgon promenader varje dag om vi hade velat. Dåligt av oss.. Då kanske till och med jag hade kunnat gå ner i vikt :D



Härligt att ni har haft en skön helg. Älskade sol och vår.



Kram min finaste!!



2012-03-26 @ 20:23:10
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0