Att få en att känna sig äldre

Hejsan! Att ha jobbat inom äldrevården i över 13 år (!!!!) 😳 har tydligen satt sina spår.. Eller hur man ska utrycka det.. 

Så mycket man har lärt sig, så många historier man har hört & så mycket man har sett! 

Nu när jag jobbar i hemtjänsten så har man mer den möjligheten att sitta ner med kunden & prata. Över en kopp kaffe eller bara i vasin del av soffan. Lösa korsord tillsammans, se på kort, se på film, på nyheterna, läsa veckotidningar & bara umgås! 

Känns så kul att ha detta jobbet & ha all tid man har tillsammans med den äldre! 😄

Igår hade jag social samvaro med en tant som jag sällan går till, vi hade en massa att prata om. Hjälpte henne att stryka & mangla, vi fikade & läste tidningar tillsammans! 😄 

Jag frågar henne när hon gifte sig, hon berättar när, som var 1951 & berättar runt giftemål osv. Jag berättar att jag oxå gifte mig i januari som hon. Hon ser på mig med stora ögon & utbrister: "gifte du dig oxå 1951?"
😂😂😂 tack för den.. När jag säger att jag knappt var påtänkt då så skrattar hon gott & så även jag! 😜

Härlig dag! 

Våra katter igår när vi kom hem! ❤️

Kommentarer
Postat av: Rosanna

vad mysigt att tanten berättade om giftemål :) jag önskar verkligen inte att jag fick ett sånt jobb där jag har tid för dom äldre. Att få sitt ner å prata å ta mig tid

2013-11-13 @ 17:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0