Egentid

Läste nån artikel som cirkulerade på fejjan för ett tag sen om egentid. Det stod att egentid är trams vi själva uppfunnit. Höll med henne som skrev den.

För mig är egentid det jag gör nu. Barnen sover. Noel sen kl 19 & Lina sen strax efter 20 eftersom det var ridskola idag. Martin är äntligen & tatuerar sig & jag sitter i soffan, utan tv, bara njuter av att det är tyst! Har tagit en lång dusch. Med fotvård, skrubbning av hela kroppen, hårtvätt, rakning av diverse kroppsdelar, plockat ögonbryn & fixat naglarna. Känner mig som en ny människa! Detta är lyx som sliten 2 barnsmorsa! 😉

För mig är egentid absolut inte något som är avancerat. Det räcker bara att ta en promenad (det finns inget bättre faktiskt) sitta på toa ifred, åka & handla själv, köra bil & spela asdålig musik & sjunga högt, åka & rida! 

Såna småsaker är guld! Tanka lite energi & komma hem igen som en ny morsa! 😜

Det är kvalité! 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0