Katterna

Våra älskade fina katter. Vad ni håller på.. 

Madicken vår fina honkatt. Jägaren. Natten till i söndags så drog hon in en näbbmus. Genom Lina fönster som vi har öppet på glänt på natten för att övervåningen blir som en bastu! Jag & Martin började jaga musen efter att Martin smart-skalle har kastat ut katten, innan hon dödat musen. För äter näbbmöss det gör dom inte.. Bara leker & dödar dom.. 😁 den var ju ganska lugn, längst in under Linas säng låg den, det slutade med att Martin drog fram sängen & jag fångade den med vår sopskyffel.. Efter jag slagit den en gång.. 😳 i paniiik! Ut kastade jag den genom Noels fönster. Mitt i natten, med ett skrik som skar genom husväggarna.. 😂 tur Noel inte var hemma. 😜 Lina flydde till vår säng. 👍 jag kanske inte behöver nämna att vi inte har fönsterna öppna om nätterna längre. Bara vårat, för därigenom kommer inga katter in eller ut. 👍




Alfred. Vår slagskämpe! Jisses.. Nu kom han hem med ett trasigt öra & svullen/blodig nos. Jag vet att det är han & en annan hane som slåss om hedern & om vem som "bestämmer" här! Men nån måtta får Det väl vara.. 😔 kan ju gå illa det där.. 



Jag älskar våra katter! Dom är så personliga & vackra!! Så snälla & så sociala.. Men jag kan ärligt säga att när Madicken kommer hem med möss, är hon inte poppis.. 😜




Nä nu ska jag duscha, var ute & gick & blev lite svettig. Cyklade till jobbet igår & ska göra det imorgon med! ☺️ Härlig start på dagen! 👍


Skogspromenad när den är som bäst! 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0