Vår julkryssning!

På julafton kl 14 gick Cinderella Gabriella ifrån hamnen, för att ta oss på en kryssning över jul. ☺️ 


Möttes av tomten när vi kom ombord! Tänk att han var där!! 🎅🏻
Vi gick till hytten & installerade oss innan vi avnjöt en middag som var så god! 








Ville Viking var ju såklart med på kryssningen & gladde våra & alla andra barn. 👍🏻😄


Varsin julklapp som tomten lämnat i vår hytt medan vi åt.. 😉👏🏻🎅🏻


En varsin mini iPad! 🙈😱🎅🏻
Somnade ganska tidigt denna kväll! Vaknade mitt i natten av att det gungade. Inte så farligt så somnade om igen.. Lyckligt ovetande om vad som komma skall..

Dagen efter var vi kvar på båten medan den låg i hamn. Skulle badat på ett badhus men Noel lyckades dra på sig en öroninflammation på självaste julafton, så vi fick besöka vårdcentralen på morgonen, missade bussen som vi skulle ha åkt med till båten. Så fick ta bilen! 😜
Men men.. Vi sysselsatte oss på båten på dagen. Vilade & tog igen oss! 



Klockan 15 var det dags för buffé & massa mat igen. Båten lämnade Helsingfors & redan då började det gunga. Kapten gick ut med i högtalarna att det kommer blåsa kraftigt.. 😧 
Vi käkade, jag, svärmor, svärfar & Lina spelade bingo efter maten. 


Noel & Martin kom med sedan & vi lyssnade på karaoke. Farmorn hat här gått & lagt sig.. Det gungar verkligen. Julgranen välte.. 




Det tar inte lång tid så vill Lina gå till hytten & Martin med.. Klockan är inte ens 19 nu.. Jag & Noel sitter kvar & ser på karaoke. Köper vatten i taxfreen & ser hur städpersonalen torkar spyor på golven.. Vi går till hytten & Lina spyr ☹️
Martin mår dåligt & Noel får ont i magen, Noel somnar & sover hela natten. Jag mår dåligt när jag står upp & lägger mig brevid Lina. Hon mår bättre & bättre på natten. Men dra åt skogen vad det gungade.. Upp till 10 meter höga vågor var det.. 😵 den värsta natten på länge!! Den längsta!! 

När det var frukost & vi var inne i skärgården så var det lugnt igen. Men fy.. Detta gör jag aldrig mer om.. 😥
Dagen efter var det gympa för hela familjen & farväl party. Sedan lotteri där
Martin vann en lyxkrysssning för två. Får bli i sommar.😜 endast 24 h!! 








Summa sumarum! Det var en kryssning utöver det vanliga & trots den jobbiga natten Så ångrar vi såklart inte att vi åkte. Det var kul att göra nåt utöver det vanliga! Nästa gång blir dey som sagt 24 h kryss då är man inte så mycket ute på öppet vatten. 👍🏻
Nu ska jag skotta fram bilen & jobba en dag innan jag är ledig i 6! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0