Denna kamp..

Hejsan hej! Ja jag har ju ständigt en kamp att kämpa mot, ständigt, ständigt, ständigt så kämpar jag emot alla frestelser, mot alla kalorier brottas jag & hela tiden får jag tänka på vad jag ska/bör äta & vad jag ska låta bli.. Jag är så trött på det!
Sen detta eviga vägande.. dagligen väger jag mig.. varför kanske ni undrar, vet ni, det undrar jag med.. :( Jag mår dåligt av denna kamp.. Jag mår rysligt dåligt! skulle vilja prata med nån, men vet inte vart jag ska vända mig..

Det är ju såklart en vinst för mig att ha gått ner i vikt, en seger som inte går att mätas med den största tävlingen i världen!! Jag är ju realtivt nöjd! Ja det är ju det, relativt nöjd.. Kommer jag bli nöjd?

Jag har idag bestämt mig en gång för alla.. Jag har SEX kilo att gå ner till mitt MÅL.. Det får gå huuur sakta som helst nu.. jag kan inte brottas med dom i evig tid.. jag tar 2 hg i månaden om det skulle vara så.. Jag måste släppa på mina gränser lite, jag måste sluta väga mig & jag måste sluta räkna kalorier..

Åtgärden är då: Martin gömmer vågen (ja det är väl behövligt, annars står jag på den igen & svär över att jag gått upp 2 hg..) Vi ska ha 1 gång i månaden, samma datum varje månad, som vi båda väger oss! Jag har sagt upp mitt abonemang på viktklubb & kan inte logga in där & känna pressen längre..

Jag ska äta nyttigt men inte vara så hård mot mig själv längre.. Jag kan ta en kaka när det är kalas & lite chips på helgen. Jag kan det, för jag lever & jag är människa & har mina behov! Motionera ska jag göra!! Leva sunt & bra liv helt enkelt..

Detta kommer inte bli så enkelt för mig dock.. men jag måste lära mig! Jag vill må bra av att leva nyttigt!

Så hejja mig!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det här var ditt bästa inlägg på länge. Ska jag behöva visa dig lite gamla kort jag har för att du ska känna dig helt nöjd?? Jag har lagt ner mitt. Nu hade jag ju inte så hårda krav men bara känslan av att det var förbjudet gjorde saken värre. Ska erkänna att folks alla bantningsinlägg på bloggar skummade jag bara igenom för jag orkade inte må dåligt över hur duktiga alla var. Så lägg ner du. Ta en kaka när du känner det utan att det behöver gå till överdriift. Vad mår du sämst av? Ständig viktågren eller att du gått upp ett hg, som du inte ens märker om du inte väger dig?



Nä. Sluta banta och lev efter sunt förnuft istället. Punkt.



Åh så en kram till FINA du!

2012-02-22 @ 17:03:44
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Josefin

Gud vad bra skrivet och så realistiskt! 6 kg kvar?Alltså Carola, om du bara förstod hur ENORMT det är och vad du åstadkommit! Njut av livet och alla dess tillbehör :)

2012-02-22 @ 19:13:49
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0