Som balsam..

Hej hej! Jag vill bara poängtera en sak, en liten påminnelse till mig själv om inte annat..

Jag mår så otroligt bra av att äta nyttigt & röra på mig ganska ofta! Jag vet när jag har vräkt i mig onyttiga saker & bara vart lat, hur dåligt jag mår, hur trött jag blir & hur arg jag kan vara på allt & inget..

Om vi ska prata om detta nu, eller skriva kanske.. ;) så har jag lyckats gå upp 7 kilo sen min 30 årsdag i februari.. Jag slappade till totalt efter min fest & när sommaren kom så vart jag ännu slöare..

Jag mår såå dåligt av att väga det jag nu väger & ibland känns allt så hopplöst.. Ska jag alltid kämpa med vikten? Ska jag aldrig känna att det är ok nu? Jag vill inte sluta äta relativt nyttigt eller sluta motionera & träna! Jag älskar att röra på mig, jag älskar att svettas & känna hur kroppen nästan värker efter träning! Men detta eviga kämpande.. Det känns ganska mörkt igen.. Men det är väl bara att ligga i, igen!

Vill dock inte räkna kalorier, ta bort kolhydrater eller nåt sånt.. Det vill jag av erfarenhet akta mig för en aning! Jag äter samma mat som övriga familjen, men väljer att äta mindre! Åh en grej som jag kommit på nu, morotsstavar mättar & är underbart gott! :)

Vill även poängtera att jag kommer såklart äta en pizza någongång.. Inte kommer jag förbjuda mig själv med vissa saker.. Som förr!

14 kilo har jag att gå ner, har satt ett datum, till min 31 års dag, alltså 4 1/2 månad! Relativt mål, kan jag tycka!

Alltså, balsam för min kropp & själ är hälsosam kost & motion! Sen såklart kärleken till & från mina barn är grädden på moset! :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker det låter mycket kilon att gå ner jag. Men du klarar det om du bara vill, det vet jag. Men kommer det finnas kvar nån Carola sen? :) Tycker du är fin som du är i alla fall :) Kram fina du!

2012-10-02 @ 20:15:14
URL: http://camorr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0